سیاسی/ بین الملل اعتراض‌ها در چند شهر هلند که با غارت فروشگاه‌ها و درگیری معترضان با پلیس همراه بود، منجر به بازداشت بیش از ۲۴۰ نفر شد. به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، معترضان به اعمال محدودیت های جدید و سخت تر کرونایی از جمله منع رفت و آمد شبانه اعتراض […]

سیاسی/ بین الملل 600eb693b2728_2021-01-25_15-46 اعتراض‌ها در چند شهر هلند که با غارت فروشگاه‌ها و درگیری معترضان با پلیس همراه بود، منجر به بازداشت بیش از ۲۴۰ نفر شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، معترضان به اعمال محدودیت های جدید و سخت تر کرونایی از جمله منع رفت و آمد شبانه اعتراض داشتند.

پلیس برای متفرق کردن جمعیت معترض در مرکز آمستردام، از ماشین های آب پاش، سگ های پلیس و افسران سوار بر اسب استفاده کرد.

تقریبا ۲۰۰ نفر که برخی از آنها به طرف نیروهای پلیس سنگ و مواد آتش زا پرتاب می کردند، در شهر آمستردام بازداشت شدند.

در پی اجرای منع رفت و آمد شبانه، پلیس ضد شورش در ۱۰ شهر هلند مستقر شد. از سویی، در جریان اعتراض ها، معترضان خودروهای خود را روشن نگه داشتند، نیروهای پلیس با سنگ هدف قرار گرفتند و اموال عمومی تخریب شد.

پلیس نظامی نیز اعلام کرد که از پلیس محلی در دستکم دو شهر جنوبی هلند حمایت کرده است.

تصاویر منتشر شده در تلویزیون هلند، جوانان را در حال غارت فروشگاه ها، پرتاب دوچرخه ها و آتش زدن اماکن مختلف در شهر آیندهوون در جنوب هلند نشان می داد. دستکم ۵۵ نفر در این شهر بازداشت شدند.

تجمع اعتراضی در میدان موزه این شهر با نقض ممنوعیت برگزاری تجمعات، درپی اعمال منع رفت و آمد شبانه دولت برای اولین بار در این شهر پس از جنگ جهانی دوم انجام شد.

پلیس این میدان را پس از خودداری مردم از ترک محل، پاکسازی و افرادی را که به نیروهای پلیس حمله می کردند، بازداشت کرد.

پارلمان هلند هفته گذشته با استناد به این مساله که گونه جدید کرونای شناسایی شده در انگلیس، می تواند عامل افزایش موارد ابتلا به کووید – ۱۹ در این کشور باشد، به اعمال منع رفت و آمد در شهرهای مختلف رای داد.

موارد جدید ابتلا به کووید – ۱۹ در هلند به طور کلی برای یک ماه کاهش داشت و روز یکشنبه نیز مجددا کاهش یافت و به ۴ هزار و ۹۲۴ مورد جدید رسید.

در هلند، ۹۴۴ هزار نفر به کووید – ۱۹ مبتلا و ۱۳ هزار و ۵۴۰ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند.

شامگاه شنبه، پلیس ۲۵ نفر را در سراسر هلند بازداشت و ۳ هزار و ۶۰۰ مورد جریمه برای زیر پاگذاشتن منع رفت و آمد صادر کرد.

مدارس و فروشگاه های غیرضروری در هلند از اواسط دسامبر (اواخر آذر) تعطیل شده است. رستوران ها در هلند نیز دو ماه قبل از این تاریخ بسته شده بود.

.
.
منبع : خبرفوری