سیاسی/ بین الملل وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از دریافت نامه‌ای از طرف روسی خبر داد که در آن مسکو حمایتش را از برگزاری انتخابات و آشتی ملی فلسطین اعلام کرده است. ریاض المالکی نامه‌ای را از طرف سرگئی لاوروف، همتای روسی خود دریافت کرد که در آن روسیه ضمن استقبال از فرمان محمود عباس، […]

سیاسی/ بین الملل 600fe0f875d8a_600fe0f875d8c وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از دریافت نامه‌ای از طرف روسی خبر داد که در آن مسکو حمایتش را از برگزاری انتخابات و آشتی ملی فلسطین اعلام کرده است.

ریاض المالکی نامه‌ای را از طرف سرگئی لاوروف، همتای روسی خود دریافت کرد که در آن روسیه ضمن استقبال از فرمان محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری و ریاستی فلسطین، بر حمایت مسکو از حل اختلافات داخلی فلسطین تاکید کرد.

المالکی در جریان دیدار با سفیر روسیه در رام الله که در مقر وزارت خارجه تشکیلات خودگردان برگزار شد، پس از دریافت نامه سرگئی لاوروف، از حمایت روسیه و موضع ثابت و قاطعانه آن در قبال مسأله فلسطین تشکر و قدردانی کرد.

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از آمادگی کمیته انتخابات این نهاد برای برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری و ریاستی فلسطین خبر داد.

ریاض المالکی همچنین تصریح کرد، رهبری فلسطین دنبال این است که از جامعه جهانی بخواهد ضمن کمک به هزینه‌های مالی روند برگزاری انتخابات و نظارت بر آن، رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهد تا فلسطینیان در شهر قدس نیز بتوانند در انتخابات هم از نظر نامزد شدن و هم رای‌دهی در انتخابات مشارکت داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد، دموکراسی فلسطین نباید در گرو خواست و سلیقه صهیونیست‌ها باشد و رهبری فلسطین تلاش دارد با جامعه جهانی همکاری کند تا در این قضیه رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهد.

المالکی و سفیر روسیه در رام الله در جریان این دیدار، آخرین تحولات سیاسی در عرصه فلسطین را مورد بررسی قرار دادند و بر لزوم حفاظت از اصل راهکار تشکیل دو کشوری مطابق با معیارهای بین‌المللی مورد توافق با هدف برقراری صلح و ثبات همیشگی در خاورمیانه تاکید کردند.

ریاض المالکی ضمن تاکید بر مشارکت فلسطین در نشست شورای امنیت وابسته به سازمان ملل در امروز (سه شنبه)، اعلام کرد، مهمترین محورهایی که در جریان سخنرانی خود در خصوص آنها صحبت خواهد کرد، اهمیت برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح و نقش کمیته چهارجانبه بین‌المللی در تحقق روند مسالمت‌آمیز است.

در همین راستا، سفیر روسیه در رام الله بر موضع ثابت کشورش در حمایت از مسأله فلسطین و تداوم همکاری دوجانبه در تمامی زمینه‌ها و با همه روش‌ها تاکید کرد.

.
.
منبع : خبرفوری