سیاسی/ بین الملل ده‌ها هزار کشاورز هندی امروز (سه‌شنبه) در اعتراض به اصلاحات جنجالی کشاورزی، کاروانی از تراکتورهای مزین به پرچم‌ هند را در حومه دهلی‌نو به حرکت درآوردند. کشاورزان عصبانی از قوانینی که آنها را کمک به خریداران خصوصی و بزرگ به بهای قربانی کردن تولیدکنندگان می‌دانند، حدود دو ماه است که در حومه […]

سیاسی/ بین الملل 600fd9fc6b447_600fd9fc6b44c ده‌ها هزار کشاورز هندی امروز (سه‌شنبه) در اعتراض به اصلاحات جنجالی کشاورزی، کاروانی از تراکتورهای مزین به پرچم‌ هند را در حومه دهلی‌نو به حرکت درآوردند.

کشاورزان عصبانی از قوانینی که آنها را کمک به خریداران خصوصی و بزرگ به بهای قربانی کردن تولیدکنندگان می‌دانند، حدود دو ماه است که در حومه دهلی‌نو کمپ زده‌اند.

هزاران تن دیگر سوار بر تراکتورهای مزین به پرچم‌های هند و اتحادیه‌های کشاورزی از چند روز پیش از برگزاری این راهپیمایی از ایالت‌های اطراف به نزدیکی مرز دهلی آمده بودند؛ راهپیمایی اعتراضی که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده مصادف با جشن روز جمهوری برگزار شده است.

یکی از این کشاورزان گفت: اگر ما زمین‌های کشاورزی‌مان را از دست دهیم، چگونه زنده خواهیم ماند؟

این اعتراضات تاکنون صلح‌آمیز بوده‌اند و رهبران کشاورزان از شرکت‌کنندگان در این راهپپیمایی خواسته‌اند تا از هر گونه خشونت اجتناب کنند.

مقامات برای مسدود کردن مسیر اصلی که به محل برگزاری مراسم روز جمهوری ختم می‌شود، از کامیون‌ها استفاده کردند؛ جایی که صدها نیروی پلیس که برخی از آنها به سلاح گرم، گاز اشک‌آور و آب پر فشار مسلح بودند، برای برقراری امنیت مستقر شده‌اند.

اگرچه برخی معترضان اوایل امروز موانع پلیس در مناطق "سینگو" و "تیکری" را نقض کردند اما هنوز هیچ گزارشی از درگیری و خشونت منتشر نشده است.

کشاورزی پیشه حدود نیمی از جمعیت ۱.۳ میلیارد نفری هند است و ناآرامی و نارضایتی در بین ۱۵۰ میلیون تن از کشاورزان زمین‌دار یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها برای نارندرا مودی، نخست وزیر هند از زمان روی کار آمدنش در سال ۲۰۱۴ میلادی محسوب می‌شود.

۹ دوره مذاکره میان دولت و اتحادیه‌های کشاورزان در پایان دادن به اعتراضات ناکام بوده و رهبران کشاورزی پیشنهاد دولت برای به تاخیر انداختن اجرای این قوانین به مدت ۱۸ ماه را رد کرده‌اند چرا که آنها خواستار لغو کامل این قوانین هستند.

"امبر کومار گوش"، تحلیل‌گری در اندیشکده "بنیاد تحقیقات ناظر" مستقر در دهلی‌نو گفت: سازمان‌های کشاورزی قدرت بسیاری دارند. آنها منابع لازم برای بسیج حمایت را دارند و می‌توانند برای مدت طولانی به این اعتراضات ادامه دهند. آنها همچنین در متمرکز نگه داشتن این اعتراضات نیز بسیار موفق بوده‌اند.

پلیس به کشاورزان اجازه داده‌ است تا در امتداد مسیر تعیین شده در حومه دهلی‌نو راهپیمایی کنند. اما این راهپیمایی تراکتوری خطر سایه افکندن بر رژه نظامی سالانه روز جمهوری در مرکز دهلی‌نو را به همراه دارد.

"نارندرا سینگ تومار"، وزیر کشاورزی گفت: آنها می‌توانستند روز دیگری را به جای ۲۶ ژانویه انتخاب کنند اما اکنون را اعلام کرده‌اند. انجام این راهپیمایی به صورت صلح‌آمیز و بدون رخ دادن اتفاق و درگیری هم برای کشاورزان و هم برای پلیس یک دغدغه است.

.
.
منبع : خبرفوری