رئیس جمهور با تبریک فرا رسیدن ایام دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی ایران از همان آغاز تا امروز، یک حرکت مبتنی بر فرهنگ، دین، اخلاق و برای انجام وظیفه شرعی و اسلامی بوده است. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین […]

روحانی: شرط بقا و ادامه انقلاب، تقویت و حفظ فرهنگ است

رئیس جمهور با تبریک فرا رسیدن ایام دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی ایران از همان آغاز تا امروز، یک حرکت مبتنی بر فرهنگ، دین، اخلاق و برای انجام وظیفه شرعی و اسلامی بوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر سه شنبه در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به روند پیروزی انقلاب اسلامی از ۱۶ سال قبل از انقلاب و آغاز نهضت گرفته تا ۴۲ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: در تمام این سالها حرکت ملت ما یک حرکت فرهنگی و دینی بوده که انقلاب اسلامی ایران را از سایر انقلاب‌ها در جهان متمایز کرده است.

روحانی با بیان اینکه در همه مراحل آغاز نهضت اسلامی و مسیر طی شده تا پیروزی انقلاب رهبری نهضت بر عهده شخص امام راحل بوده و مراجع عظام تقلید و مردم متدین در صف مقدم مبارزه برای پیروزی انقلاب بوده‌اند، اظهار داشت: ایام و مناسبت‌های دینی و مذهبی همواره مبنای اوج‌گیری و سرعت بخشیدن به حرکت انقلابی مردم بوده و به همین دلیل انقلاب ما بدون تردید یک انقلاب فرهنگی و دینی است.

رئیس جمهور یکی از ماموریت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی را حفظ روحیه فرهنگی و دینی انقلاب دانست و تاکید کرد: حفظ انقلابی که بر مبنای فرهنگ بوده نیز از مسیر فرهنگی میسر خواهد بود.

روحانی تصریح کرد: شرط بقا و ادامه انقلاب، تقویت و حفظ فرهنگ است و این انقلاب وقتی ادامه خواهد یافت که همان روحیه فرهنگی و صلابت گذشته حفظ و تقویت شود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: باید نگران سایش‌های حرکت بزرگ فرهنگی انقلاب در جامعه باشیم و برای آن تدبیر کنیم و در صورتی که مراقبت نشوند، با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

در هشتصد و سی و ششمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست رئیس جمهور، همچنین پس از بحث و بررسی های کارشناسی، اساسنامه "سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک" به تصویب اعضا رسید.

این سازمان دوره آغاز تولد تا ۶ سالگی کودکان را با محوریت خانواده عهده دار است و برای تقویت نهاد خانواده مبتنی بر تعلیم و تربیت اسلامی تلاش خواهد کرد.

براساس اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، از آغاز ۴ سالگی کودک تا ورود به دبستان یک دوره یک ساله مهد کودک و دو ساله پیش دبستانی پیش بینی شده که راهبری، هدایت، نظارت و برنامه ریزی تامین محتوای مناسب برای این دوره سه ساله بر عهده آموزش و پرورش خواهد بود.

انتخاب آقایان محمد رضا مخبر دزفولی و دکتر عبدالله جاسبی به عنوان نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیات نظارت دانشگاه آزاد و همچنین اضافه شدن رئیس بنیاد ملی نخبگان به جمع اعضای شورای راهبردی استعدادهای درخشان به پیشنهاد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، از دیگر مصوبات این جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.

۲۱۶۲۱۶