جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: سازمان‌های جهانی پیش بینی می‌کردند مرگ‌های کرونایی در ایران به ۱۲۰۰ نفر در روز برسد، اما با طرح شهید سلیمانی، این بیماری کنترل شد. به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین سپهر، در برنامه شبکه خبر، اظهار داشت: بسیج در نظارت، حمایت و مراقبت حضور پررنگ دارد، اما در حوزه حمایتی […]

پیش‌بینی مرگ‌های کرونایی در ایران غلط از آب در آمد

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: سازمان‌های جهانی پیش بینی می‌کردند مرگ‌های کرونایی در ایران به ۱۲۰۰ نفر در روز برسد، اما با طرح شهید سلیمانی، این بیماری کنترل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین سپهر، در برنامه شبکه خبر، اظهار داشت: بسیج در نظارت، حمایت و مراقبت حضور پررنگ دارد، اما در حوزه حمایتی نقش ویژه‌ای دارد.

وی افزود: در اوج تحریم و تهدید و پاندمی بیماری کرونا در کشور گروه‌های بسیج با محور محله به مقابله با بیماری پرداختند.

سپهر گفت: سازمان‌های جهانی پیش بینی می‌کردند که در این روزها مرگ و میر کرونایی به هزار و دویست نفر هم برسد، اما با طرح شهید سلیمانی با بیماری به خوبی مقابله شد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: در بخش حمایتی، پزشک و پرستار هیچ کمبود نیروی انسانی نداریم.

سپهر گفت: ۵۴ هزار پایگاه در سراسر کشور در حوزه سلامت داریم و در برخی مناطق هم امکانات سیار فراهم است و خدمات می‌دهیم.

وی افزود: ساز و کار رصد و بیماری کرونا یک تجربه جدید است و بسیج تجربیات ارزشمندی در این باره به دست آورده است.

سپهر گفت: شبکه بسیج محله و شبکه‌های خدمات دهی کمک‌های متنوع آموزشی، مالی و … در اختیار هموطنان قرار می‌دهند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: بسیج بر اساس نیازهایی که مردم دارند نه تنها در عرصه کمک مالی به نیازمندان بلکه در عرصه‌های دیگر مثل غربالگری بیماری، توزیع اقلام بهداشتی و…، برای پیشگیری و مقابله با کرونا ورود پیدا کرده است.

سپهر گفت: بسیج اقشار و وزارت بهداشت یک ابتکار جدید در حوزه مدیرتی داشتیم که این همکاری ارزشمند است. همکاری ارزشمندی میان اورژانس، هلال احمر، وزارت بهداشت، بسیج و…، به وجود آمده است.

وی افزود: تمام ابزار بسیج برای ریشه کنی بیماری در مازندران انجام شد.

.
.
منبع : مهر