تسنیم نوشت: امام جمعه مشهدمقدس با انتقاد ‌از دستمزد پایین کارگران گفت: امروز کارگر نمی‌داند اصلا تا آخر سال کارش ادامه دارد یا نه. این اضطراب کارگر و دغدغه کارگر مضر است. حجت الاسلام ولمسلمین سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: کلام ما در خطبه […]

علم‌الهدی: انقلاب برای ما همه چیز داشت چرا باید ناراحت باشیم؟/ ما میانه راه انقلابیم و به نقطه آخر نرسیده‌ایم

تسنیم نوشت: امام جمعه مشهدمقدس با انتقاد ‌از دستمزد پایین کارگران گفت: امروز کارگر نمی‌داند اصلا تا آخر سال کارش ادامه دارد یا نه. این اضطراب کارگر و دغدغه کارگر مضر است.

حجت الاسلام ولمسلمین سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: کلام ما در خطبه اول برحسب دستور مقام معظم رهبری درباره تقوای عملی بود و در مورد تقوای عملی در خانواده بحث کردیم؛ عمل به تقوا در جریان انجام وظایف در درون زندگی خانوادگی در چیست؟

وی گفت: بزرگترین عمل به تقوا در زندگی خانوادگی مسئله تربیت فرزند براساس تقوا است؛ تربیت تقوایی برای فرزندان بزرگترین وظیفه‌ای است که یک پدر و مادر متدین و مقید به تقوا در زندگانی خودشان باید در دستور کار قرار دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به لطف و عنایت خواهران و برادران در اقامه سوگ صدیقه اطهر(س) گفت: این عشق و ارادت با وجود همه‌گیری این ویروس منحوس صورت گرفت؛ این خصوصیتی که در شعائر خیابانی و در و دیوار شهر دیده شد نیز اوج ارادت به اهل بیت(ع) از سوی مردم بود.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: در مراسم اجتماع بزرگ فاطمی در این مکان و میدان شهدا نیز روز شهادت شرکت بسیار مجللی صورت گرفت و امیدوارم که در ولادت باسعادت آن حضرت و همچنین در جریان سالگرد پیروزی انقلاب مقدس اسلامی این حیث ولایتمداری را شما عزیزان اعم از مسئولان و نهادها و مردم و اصناف به بهترین وجه اجرایی کنند.

وی افزود: اگر به خاطر بیماری منحوس کرونا نمی‌توانیم راهپیمایی را برگزار کنیم رژه خودرویی و موتوری را به نحوی صورت دهیم که این نقیصه امسال به نحو احسن اجرا شود.

امام جمعه مشهدمقدس با اشاره به آغاز دهه مبارکه فجر تصریح کرد: قرآن کریم به حضرت موسی(ع) متذکر می‌شود که ایام الله را به مردم باید یادآور شد زیرا این تذکر ایام الله نشانه‌هایی است که مردمی که می‌خواهند در مسیر انقلاب شکور و صبور و شکرگزار نعمت انقلاب باشند با این یادآوری می‌توان این قدرت استقامت را در مردم ایجاد کرد.

علم‌الهدی افزود: ما همان مردمی هستیم که بایستی در تداوم انقلاب هم صبار و هم شکور باشیم؛ چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب در دهه فجر امسال شکل گرفت اما این انقلاب تمام نشده است؛ ما هنوز میانه راه انقلاب هستیم و به نقطه آخر و پایانی انقلاب نرسیده‌ایم؛ اینکه یک نظام ناپاک ستمشاهی سقوط و یک نظام دینی شکل گرفت این تمام انقلاب نبود؛ پیروزی انقلاب یعنی اینکه در نقطه عطف انقلابی که امام بزرگوار صورت دادند ابزار و اهرمی به دست انقلاب افتاد تا با این اهرم و ابزار، انقلاب توسعه پیدا کند و امت اسلام را فراگیرد و مسیر خود را با قدرت ادامه دهد.

علم‌الهدی بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی اهرم و عصایی به دست انقلاب بوده و می‌باشد و بایستی از همه برکات آن برای تداوم انقلاب خود بهره بگیریم؛ بخشی از مشکلات امروز ما ناشی از استکبار و بخشی نیز ناشی از ندانم‌کاری و مدیریت‌ها است.

وی بیان کرد: مردم با دست خالی و با سینه خشک انقلاب را به پیروزی رساندند و امروز، روز ذلت آمریکاست و دموکراسی پوشالی آمریکا نمایان شده و منفورترین جریان حکومتی در دنیا جریان حکومت آمریکاست و رشد علمی ما و حرکت دانش بنیان ما در تامین سلاح‌های دفاعی کار را به جائی رسانده که امروز آمریکا از موشک ما می‌ترسد و باید در برابر این فشارهای معیشتی نومید شویم؟

وی گفت: انقلاب ما همه چیز برای ما داشت و شخصیت باعظمت علمی و دانش بنیان را برای ما رقم زد و نسل باسواد امروز ما بر سر سفره این انقلاب نشسته است. چرا باید ناراحت باشیم؟ از یک سو باید عزیزان مسئول ما و از سوی خود مردم وارد میدان شویم و فعالیت کنیم و نگذاریم این فشارها مردم را در مضیقه قرار دهد.

امام جمعه مشهدمقدس اظهار داشت: ما در این قضیه باید فعالیت کنیم؛ نمونه‌اش کاری که در همین شهر و استان رقم خورد و در مقابل کرونایی که خانمان برانداز بود ۲۵۵۰ مسجد با عنوان سنگر سلامت پای کار آمدند و استان ما را به رنگ آبی رساند و به برکت امام هشتم و صدیقه اطهر به زودی این ویروس ریشه‌کن می‌شود.

علم‌الهدی تاکید کرد: امروز مهمترین قشری که باید به آنها رسیدگی شود قشر کارگر است؛ در جهش تولید محور اصلی کارگر است؛ مواد خام و ابزار در مرحله بعد از کارگر است و باید در فکر جریان کارگر و قدرت کار و تولید باشیم. باید زندگی کارگر را اداره کرد و تنها مسئله دستمزد مشکل را حل نمی‌کند.

وی ادامه داد: این کارگر باید از نظر زندگی در رفاه و آرامش باشد تا بتواند با اخلاص کامل فعالیت جهادی خود را صورت دهد. عزیزان ما در شورای عالی کار و نمایندگان دولت و مجلس و نمایندگان کارگری سعی کنند زندگی کارگر اداره شود. در گذشته یک کارفرمای متدین که یک کارخانه‌ای را راه می‌انداخت شب‌های جمعه چندین گوسفند ذبح و گوشت آن را میان کارگرانش تقسیم می‌کرد اما امروز کارگر نمی‌داند اصلا تا آخر سال کارش ادامه دارد یا نه. این اضطراب کارگر و دغدغه کارگر مضر است.

علم‌الهدی عنوان کرد: باید مشکل اشتغال کارگر را برطرف کرد؛ باید در عرصه مدیریت کار به کارگر امنیت شغلی داد و رفاهش تامین شود؛ این کارگر در رزق شبانه‌روزش نیز بعضا تامین ندارد. باید خدمات به کارگر داد. فعالیت‌های خدماتی نسبت به قشر کارگر باید توسعه پیدا کند. اگر نتوانیم کارگر را اداره کنیم و اگر نتوانیم این مسئله را مدیریت کنیم مسئله جهش تولید مشکل می‌شود.

۲۱۶۲۱۶

وی بیان کرد: در درون خودمان باید حلاوت و شیرینی عزت بین‌المللی را لمس کنیم؛ مردم ما در درون خانواده‌ها باید از برکتی که در نظام بین‌الملل به برکت انقلاب داشته‌ایم بهره ببرند. این حلاوت و شیرینی در کام مردم ما نباید تلخ شود.

۲۱۶۲۱۶