سیاسی/ بین الملل پایتخت تونس شنبه شاهد تظاهرات صدها تن علیه اقدامات پلیس این کشور علیه معترضان بود. تظاهرکنندگان در خیابان الحبیب بورقیبه تجمع و خواسته‌ خود را برای آزادی افراد بازداشت شده در پی اعتراضات اخیر اعلام کردند. معترضان همچنین شعارهایی علیه نظام حاکم سردادند. در مقابل نیروهای امنیتی استحکامات امنیتی گسترده‌ای را در […]

سیاسی/ بین الملل 60165c49d3be6_60165c49d3be8 پایتخت تونس شنبه شاهد تظاهرات صدها تن علیه اقدامات پلیس این کشور علیه معترضان بود.

تظاهرکنندگان در خیابان الحبیب بورقیبه تجمع و خواسته‌ خود را برای آزادی افراد بازداشت شده در پی اعتراضات اخیر اعلام کردند.

معترضان همچنین شعارهایی علیه نظام حاکم سردادند.

در مقابل نیروهای امنیتی استحکامات امنیتی گسترده‌ای را در این منطقه مستقر کرده و نیروهای بیشتری را برای کنترل اعتراضات و متفرق کردن تظاهرکنندگان آوردند.

همزمان با دهمین سالگرد اعتراضاتی که باعث سرنگونی نظام زین العبادین بن علی شده بود، تونس صحنه اعتراضات در مناطق مختلف شده است.

منابع خبری گزارش دادند که صدها تن در راهپیمایی‌ها در پایتخت تونس در روز شنبه مشارکت کردند تا اعتراض خود را نسبت به خشونت‌های پلیس ابراز کنند.

شاهدان عینی اعلام کردند که برخی از تظاهرکنندگان به سمت پلیس کوکتل مولوتف پرتاب کرده و نیروهای پلیس نیز برای جلوگیری از رسیدن تظاهرکنندگان به خیابان الحبیب بورقیبه از باتوم استفاده کردند.

صدها نیروی پلیس تلاش کردند تا تظاهرکنندگان را متفرق کنند که این مساله به درگیری‌هایی انجامید. طی دو هفته گذشته، پلیس بیش از هزار تن را در حین تظاهرات برگزار شده در اعتراض به عدم مساوات مالی و به حاشیه راندن مناطق فقیرنشین بازداشت کرده است.

از اواسط ژانویه در سالگرد انقلاب تونس، این کشور تقریباً به صورت هر روزه شاهد اعتراضات است.

رکود سیاسی و عدم رشد اقتصادی باعث شده است که بسیاری از تونسی‌ها احساس کنند که انقلابشان به ثمر ننشسته است.

.
.
منبع : خبرفوری