سیاسی/ بین الملل بر اساس گزارش جدیدی از سوی اف.بی.آی مشخص شد درست در همان روز ششم ژانویه که روز حمله به کنگره بود، پرسنل این اداره نسبت به گفتگوهای آنلاین در میان حامیان ترامپ که به سمت پایتخت می‌رفتند، به شدت نگران شدند. در گزارش اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) آمده، یکی از نقشه‌های […]

سیاسی/ بین الملل 60167f51c9eea_60167f51c9eec بر اساس گزارش جدیدی از سوی اف.بی.آی مشخص شد درست در همان روز ششم ژانویه که روز حمله به کنگره بود، پرسنل این اداره نسبت به گفتگوهای آنلاین در میان حامیان ترامپ که به سمت پایتخت می‌رفتند، به شدت نگران شدند.

در گزارش اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) آمده، یکی از نقشه‌های مربوط به حرکت کاروان حامیان ترامپ که به صورت آنلاین پست شد، نقاط راهپیمایی را نشان می‌دهد و دیگری کنگره را و به تونل‌هایی ارتباطی در بخش‌های مختلف کنگره اشاره دارد.

در یکی از پست‌هایی که به صورت آنلاین منتشر شده، آمده است: برای مبارزه آماده باشید. شیشه‌های کنگره را بشکنید و درها را با پا بکوبید.

نیروهای اف.بی.آی در سراسر کشور در حال بررسی و نظارت برای مشخص کردن انگیزه‌ها، روابط، اهداف و اقدامات مختلف چنین حمله‌ای از سوی صدها حامی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا هستند که ششم ژانویه سال جاری میلادی به کنگره حمله کردند.

برخی از اعضای اداره اف.بی.آی تحقیقات مربوط به حمله به کنگره را بزرگترین پرونده از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ می‌دانند و اولویت اصلی کار ماموران تعیین میزان خشونت و هرج و مرج برنامه ریزی شده و هماهنگ شده است.

بازرسان هشدار می‌دهند که یک تمایز حقوقی مهم بین تجمع افراد همفکر برای یک تجمع سیاسی – که متمم اول قانون اساسی کشور آن را محفوظ می‌داند- و سازماندهی حمله مسلحانه به مقر دولتی آمریکا وجود دارد و اکنون وظیفه آنها این است که تشخیص دهند افراد در هر گروه متعلق به کدام دسته هستند و چه کسی در ارتکاب یا هماهنگی خشونت نقش اساسی داشته است.

دقایقی پیش از حمله به کنگره، پلیس گزارش اولیه‌ای را درباره انفجار بمبی پشت ساختمان کمیته ملی جمهوری خواهان در طرف روبروی کنگره و در جنوب شرقی ساختمان کنگره دریافت کرد. وسایل و چیزهای دیگر نیز کمی پس از آن در مقر کمیته ملی دموکرات یافت شد که شامل سیم، ساعت و پودر انفجاری می‌شد.

برخی از مقام‌های اجرای قانون اظهار داشتند که مساله بمب‌های لوله‌ای ممکن است برای ایجاد انحراف عمدی کار گذاشته شده باشند تا توجه ماموران اجرای قانون را از ساختمان کنگره در زمان حمله به آن منحرف کنند.

اف.بی.آی همچنین در تلاش است تا تعیین کند که چه تعداد از افراد به دنبال خشونت به واشنگتن رفته‌اند.

.
.
منبع : خبرفوری