اعلام یک بازیگر صربستانی مبنی بر تجاوز جنسی استاد سابقش به وی "صاعقه ‌ای" بود که باعث ایجاد موجی از افشاگری هزاران زن در بالکان در مورد خشونت جنسی شد. در سال‌های اخیر در بسیاری از کشورها که فرهنگ مردسالارانه بر آنها حاکم است شاهد جنبش‌هایی علیه سوء استفاده از زنان بوده‌ایم، این موج حالا […]

6016a02b9f940_6016a02b9f943 اعلام یک بازیگر صربستانی مبنی بر تجاوز جنسی استاد سابقش به وی "صاعقه ‌ای" بود که باعث ایجاد موجی از افشاگری هزاران زن در بالکان در مورد خشونت جنسی شد.

در سال‌های اخیر در بسیاری از کشورها که فرهنگ مردسالارانه بر آنها حاکم است شاهد جنبش‌هایی علیه سوء استفاده از زنان بوده‌ایم، این موج حالا ۱۰ روز است که تحت عنوان "شما تنها نیستید: نیسی ساما" در بالکان به راه‌افتاده و همه را از حجم زیاد آن به حیرت واداشته‌است.

اینترنت بستر اصلی است که زنان بالکانی از طریق آن نظرات خود را بیان می کنند.

بازیگران زن بوسنیایی هم در صفحه "نیسام ترازیلا" ایجاد شده توسط در شبکه فیسبوک دست به افشاگری زده‌اند.

یک زن جوان درباره حمله جنسی که در ۱۴ سالگی به او شد، نوشت: پس از سالها، من جسارت کردم که به کسی بگویم و خودم را آرام کنم و بتوانم کودکی را که در من کشته شد دوباره زنده کنم.
360812_151

این افشاگری‌ها با الهام از "می‌لِنا رادولوویچ" 25 ساله، بازیگر مشهور منطقه که سکوتش را در گفتگو با روزنامه "بلس" در ۱۷ ژانویه شکست، رخ داد.

این بازیگر زن ۲۵ ساله استاد هنرهای دراماتیک بلگراد"میروسلاو الکسی" 68 ساله را به تجاوز به عنف در حالی که خردسال بود و سوءرفتار با دانشجویان دیگر در این موسسه معتبر متهم کرد. وی گفت که سکوت خود را شکسته است تا دختران دیگر قربانی این استاد نشوند، با این حال، این استاد که مدتی است در بازداشت موقت به سر می‌برد، همه اتهامات علیه خود را رد کرد.

این بازیگر گفت: "ما باید جلوی این تجاوزها را بگیریم … ما نسبت به کودکان، جامعه و خودمان مسئولیت بزرگی داریم. اگر سکوت کنیم ، بدی را مجاز اعلام کرده‌ایم.

.
.
منبع : خبرفوری