رئیس‌جمهور گفت: امیدواریم بتوانیم دو طرح انتقال آب را شروع کنیم، یکی از خلیج فارس به خراسان جنوبی و رضوی و یکی از خلیج فارس به سیرجان، یزد و اصفهان. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز(پنجشنبه) در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نفت پس از استماع گزارش علیرضا […]

روحانی: بازهم بر آمریکا پیروز شدیم /رأی موفقی در دادگاه لاهه گرفتیم

رئیس‌جمهور گفت: امیدواریم بتوانیم دو طرح انتقال آب را شروع کنیم، یکی از خلیج فارس به خراسان جنوبی و رضوی و یکی از خلیج فارس به سیرجان، یزد و اصفهان.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز(پنجشنبه) در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نفت پس از استماع گزارش علیرضا رزم‌حسینی وزیر صمت اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید دو کار مهم انجام گرفته است، یکی آب در غرب کشور که میلیاردها متر مکعب آب استحصال شده است و غرب را از لحاظ کشاورزی و باغداری احیا خواهد کرد.

روحانی گفت: همچنین در شرق کشور و در کویر خشک نیز در فاز اول کار بزرگی انجام شد و آن انتقال آب به سیرجان بود که امیدواریم مرحله بعدی آن افتتاح شود.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از مهر و ایرنا بخوانید؛

* امیدواریم بتوانیم در دولت تدبیر و امید دو طرح دیگر را شروع کنیم، یکی از خلیج فارس به استان خراسان جنوبی و رضوی و یک خط دیگر از خلیج فارس به سیرجان، یزد و اصفهان که تحول بسیار بزرگی در صنعت و معدن و اشتغال و آبادانی شرق کشور ایجاد می‌کند.

* طرح آب در شرق کشور از مهمترین پروژه های اجراشده در دولت تدبیر و امید است.

*{ با اشاره به رای دادگاه لاهه درباره شکایت ایران از آمریکا}: در حالی که دشمنان می خواستند روزهای تاریکی را برای ایران ترسیم کنند و فضای تنفسی را بر ما تنگ کنند، خبرهای خوشی داریم که برای همه ما حائز اهمیت است.

* خدمت مردم عزیز ایران تبریک می گویم که دیروز دولت تدبیر و امید موفقیت بزرگی در دادگاه لاهه به دست آورد و این چندمین پیروزی است که دولت در دادگاه بین المللی لاهه در مقابل آمریکا بدست می آورد و این بسیار مهم است.

* این قدرت و عظمت برای ملت بزرگ ایران در برابر یک ابرقدرت است. در جنگ سیاسی صدها هزار کارشناس و متخصص در کنار آنها است و ما با عده ای از دیپلمات های محدود به جنگ آن ها می رویم این عدد کم ما در برابر عدد بزرگ آن پیروزی اش زیبا و درخشان است.

* در بخش حقوقی کمتر سابقه دارد از آغاز انقلاب مباحث را به دادگاه لاهه ببریم که دلایل خاص خودش را دارد در این دولت تصمیم قاطع گرفتیم در مسائل اختلافی در برابر آمریکا بحث را به دادگاه لاهه برسانیم

* در دادگاه بین المللی لاهه ما رای بسیار موفقی گرفتیم علیرغم این که هزاران حقوقدان بزرگ را بسیج کردند رای این بود که دادگاه لاهه به دستور و قرار موقت رای داد که آمریکا باید همه تحریم ها در امور انسانی را بلافاصله قطع کند، البته آمریکا عمل نکرد.

ادامه دارد

۲۷۲۱۵