سیاسی/ بین الملل کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه اظهار داشت: آمریکا برای بازگشت به برجام باید تحریم ها علیه ایران را لغو کند. کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه امروز (پنجشنبه) در نشست خبری مجازی در خبرگزاری بین المللی "روسیا سیگودنیا" در مسکو گفت: آمریکا برای بازگشت به برجام باید تحریم های […]

سیاسی/ بین الملل 601bef9bbd670_601bef9bbd673 کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه اظهار داشت: آمریکا برای بازگشت به برجام باید تحریم ها علیه ایران را لغو کند.

کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه امروز (پنجشنبه) در نشست خبری مجازی در خبرگزاری بین المللی "روسیا سیگودنیا" در مسکو گفت: آمریکا برای بازگشت به برجام باید تحریم های علیه ایران را لغو و خسارات را جبران کند و تهران منتظر اقدامات عملی واشنگتن د راین راستا است.

مشروح این نشست خبری را به نقل از ایرنا در ادامه می خوانید:

سفیر ایران در مسکو در پاسخ به سوال خبرنگار اسپوتنیک گفت: «ما امیدوار هستیم که پیش از پایان مهلت مقرر آمریکا بتواند خسارات ناشی از تحریم ها علیه ایران را جبران کند.»

جلالی افزود: «در مرحله اول آمریکا باید تحریم ها علیه ایران را لغو کند. ما منتظر این اقدام هستیم».

پیشتر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران گفته بود که ما شعار های بسیاری از آمریکا شنیده ایم اما آمریکایی ها باید اقدامات عملی داشته باشند.

سفیر ایران در ارتباط با روابط ایران و روسیه گفت: در سال گذشته با وجود کرونا مناسبات اقتصادی و تجاری با روسیه حدود ۴۰ درصد افزایش یافت.

جلالی افزود: با این جود سطح همکاری اقتصادی ایران و روسیه با سطح سیاسی برابر نیست و باید مسائل و دلایل این امر را بررسی کرد.

وی روابط فرهنگی دو کشور را در سطح پایینی عنوان کرد و گفت: ملتهای ایران و روسیه اطلاعات کمی در مورد ظرفیت های دو طرف دارند، یکی از دلایل اصلی ارتباطات مردمی کم است.

جلالی افزود: باید کانال های تلویزیونی به زبان های فارسی و روسی برای معرفی فرهنگ های دو کشور به هردو ملت راه اندازی شود.

وی در مورد رای دادگاه لاهه هم گفت: آمریکا سالهاست به ایران فشار می آورد، خوشحالیم که حتی سازمان های بین المللی هم نمی توانند حق ایران را نادیده بگیرند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در باره سوالی در ارتباط با روابط تهران و بغداد گفت: عراق همسایه بزرگ و مهم ما است، مشترکات زیادی داریم، در مبارزه با تروریسم به عراق کمک کردیم
وی اظهار داشت: ملت و دولت عراق می توانند از پس مشکلات خود بربیایند و حضور نیروهای خارجی، آمریکایی، فقط باعث سخت تر شدن مشکلات می شود.

جلالی همچنین با بیان اینکه آمریکایی ها منابع نفتی و طبیعی سوریه را غارت می کنند تصریح کرد: ایران و روسیه در حمایت از سوریه در این کشور با تروریست ها مقابله کردند.

جلالی همچنین از سفر رئیس راه آهن ایران در ماه چاری میلادی به روسیه خبر داد و گفت: قرار است در مورد احداث مسیر ریلی شمال- جنوب از طریق جمهوری آذربایجان گفت و گو کنند.

سفیر ایران در مسکو اظهار داشت: ایران و روسیه در روزهای آتی درباره تولید مشترک واکسن «اسپوتنیک وی» نیز توافق می کنند.

.
.
منبع : خبرفوری