سیاسی/ بین الملل ده‌ها نماینده حزب جمهوریخواه از رییس جمهور آمریکا خواستند دوباره وارد برجام نشود. بیش از ۵۰ قانونگذار آمریکایی به رهبری مایک گارسیا و گِرِگ مورفی در نامه‌ای به جو بایدن از وی خواستند دوباره به توافق اتمی ایران نپیوندد. در این نامه که در تارنمای شخصی گارسیا منتشر شده از بایدن خواسته […]

سیاسی/ بین الملل 601e554ac7ea6_2021-02-06_12-07 ده‌ها نماینده حزب جمهوریخواه از رییس جمهور آمریکا خواستند دوباره وارد برجام نشود.

بیش از ۵۰ قانونگذار آمریکایی به رهبری مایک گارسیا و گِرِگ مورفی در نامه‌ای به جو بایدن از وی خواستند دوباره به توافق اتمی ایران نپیوندد. در این نامه که در تارنمای شخصی گارسیا منتشر شده از بایدن خواسته شده همچنان به سیاست فشار حداکثری علیه تهران ادامه دهد. گارسیا و همکارانش در این نامه مدعی شده‌اند: توافق هسته‌ای ایران از نخستین روز، توافقی شکست‌خورده بوده. این توافق جلوی ایران هسته‌ای را نگرفت و از زرادخانه هسته‌ای ایران حمایت کرد و حمایت این کشور از تروریست‌ها را تسهیل کرد.

قانونگذاران جمهوریخواه در این نامه ضمن حمایت از ترور سردار سلیمانی از ترامپ و سیاست‌های او علیه ایران حمایت کرده و او را تنها رییس جمهور ایالات متحده خواندند که به خوبی از اسراییل حمایت کرد. آنها افزودند: اینکه شما بدون هیچ نوع مذاکره برای اصلاح ایرادات این توافق شکست‌خورده قصد ورود دوباره به توافق هسته‌ای ایران را دارید موجب نگرانی جدی است.

قانونگذاران آمریکایی همچنین از تمایل دولت بایدن برای مذاکره با ایران به خصوص در حوزه صادرات نفت ابراز نگرانی کرده‌اند.

.
.
منبع : خبرفوری