سیاسی/ بین الملل گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» وابسته به معارضان دولت دمشق، از سرنگونی یک فروند پهپاد ارتش ترکیه در شمال استان «الرقه» توسط شبه نظامیان تحت حمایت آمریکا خبر داد. گروه معارض سوری موسوم به دیده‌بان حقوق بشر در صفحه توئیتر این گروه نوشت که شبه نظامیان «نیروهای دمکراتیک کردستان سوریه» […]

سیاسی/ بین الملل 601e833a46934_601e833a46936 گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» وابسته به معارضان دولت دمشق، از سرنگونی یک فروند پهپاد ارتش ترکیه در شمال استان «الرقه» توسط شبه نظامیان تحت حمایت آمریکا خبر داد.

گروه معارض سوری موسوم به دیده‌بان حقوق بشر در صفحه توئیتر این گروه نوشت که شبه نظامیان «نیروهای دمکراتیک کردستان سوریه» (قسد) که تحت حمایت آمریکا قرار دارند، امروز (شنبه) یک فروند پهپاد ترکیه را بر فراز آسمان شمال سوریه در استان الرقه سرنگون کردند.

این دیده‌بان که گفته می‌شود مقر آن در انگلیس است، افزود: نیروهای «قسد» این پهپاد شناسایی ترکیه را در آسمان منطقه «عین عیسی» در شمال الرقه (شمال سوریه) منهدم کردند.

شبه نظامیان گروه نیروهای دمکراتیک کردستان سوریه (قسد) که تحت حمایت آمریکا قرار دارند، اکنون کنترل بخش عمده‌ای از استان الرقه و همچنین دو استان «الحسکه» و «دیرالزور» را در اختیار خود دارند.

این گروه به نظامیان آمریکایی در این استانها کمک می‌کند تا نفت و سایر ثروتهای مردم سوریه را غارت و به خارج از این کشور منتقل کنند

.
.
منبع : خبرفوری