بخشی عمده از نشست پرسش و پاسخ «یدو» به بازی ستاره پسیانی در این فیلم اختصاص داشت. او درباره شانس دریافت سیمرغ بازیگری گفت: «تعریف‌هایی که از بازی من می‌کنید به منزله جایزه برای من تلقی می‌شود و گرفتن سیمرغ طبیعتا دست من نیست.» به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست پرسش و پاسخ «یدو» به کارگردانی […]

فیلمی که عواملش زیر سِرُم رفتند/ گزارش نشست خبری «یدو»

بخشی عمده از نشست پرسش و پاسخ «یدو» به بازی ستاره پسیانی در این فیلم اختصاص داشت. او درباره شانس دریافت سیمرغ بازیگری گفت: «تعریف‌هایی که از بازی من می‌کنید به منزله جایزه برای من تلقی می‌شود و گرفتن سیمرغ طبیعتا دست من نیست.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست پرسش و پاسخ «یدو» به کارگردانی مهدی جعفری، با حضور عوامل فیلم، بعدازظهر امروز (یکشنبه،۱۹ بهمن‌) در سالن‌ همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

در بخشی از این نشست، ستاره پسیانی، درباره ایفای نقش «ننه» که با خودش فاصله سنی زیادی دارد، گفت: «من پیش‌تر سابقه همکاری با مهدی جعفری را داشتم و وقتی با من تماس گرفت و فیلمنامه را خواندم، بسیار جذب داستان شدم. من در این فیلم، نقش کاراکتری را که حدود ۱۰ سال از من بزرگ‌تر است، ایفا کردم که برایم چالش جذابی بود. آقای عباسی (گریمور) با طراحی چهره‌ای که انجام داد، خیلی کمک کرد تا من حدود چهل و خورده‌ای دیده شوم»

او افزود: «ما ۶۰ روز در گرمای ۵۱ درجه در شهر آبادان و در اوج شیوع ویروس کرونا کار کردیم.»

مهدی جعفری (کارگردان) هم درباره حضور پسیانی در این پروژه و ایفای نقش مادر گفت: «در قصه اصلی، سن مادر کمی بالا است و ما در جهان فیلمنامه، سن مادر را کمی پایین‌تر آوردیم. ما با چند بازیگر در آن سن و سال تماس گرفتیم که به هر دلیلی همکاری میسر نشد. اما در نهایت ستاره پسیانی پذیرفت و ریسک کرد.»

میثم مولایی، تدوین‌گر «یدو» در این‌باره گفت: «من در ابتدا مخالف حضور ستاره پسیانی بودم؛ اما با دیدن بازی‌اش نظرم عوض شد.»

در ادامه، عباس عباسی (چهره‌پرداز)، پس از آن‌که به شوخی گفت ستاره پسیانی خیلی هم از سن شخصیت اصلی فیلم دور نبود، توضیح داد: «ایشان از همه لحاظ، همکاری و همیاری کرد تا بتوانیم به شخصیتی که می‌خواستیم برسیم. گریم سنگینی روی صورت ایشان انجام می‌شد و ما از صبر و حوصله‌شان ممنون هستیم.»

مرتضی نجفی، مدیر فیلمبرداری هم درباره سختی‌های کار توضیح داد: «در زمان فیلمبرداری، فشار کار زیادی داشتیم و بسیاری از بچه‌ها از شدت گرما زیر سرم رفتند. در پایان دوست دارم آرزو کنم که این آخرین جشنواره با ماسک باشد.»

فیلمی که عواملش زیر سِرُم رفتند/ گزارش نشست خبری «یدو»

در ادامه، پسیانی در واکنش به تعریف و تمجیدها از بازی‌اش توسط اهالی رسانه، درباره گرفتن سیمرغ جشنواره و انتخاب نقش‌های متفاوتش، گفت: «تعریف‌هایی که از بازی من می‌کنید به منزله جایزه برای من تلقی می‌شود و گرفتن سیمرغ طبیعتا دست من نیست. این من نیستم که همیشه نقش‌های متفاوت را انتخاب می‌کنم، بلکه پیشنهادهای این‌گونه به من می‌رسد. ایفای نقش‌های این چنینی و دور از شخصیت خود بازیگر، چالش بزرگی برای هر کس به حساب می‌آید.»

او همچنین جای یک بازیگر عجیب این فیلم را خالی کرد و گفت: «ما یک بازیگری داشتیم که نتوانست در این جسله حضور داشته باشد؛ آن‌هم بُز این فیلم بود که جایش خیلی خالی است.»

در بخش پایانی نشست، محمدرضا مصباح (تهیه‌کننده) با بیان این‌که شانس با این فیلم یار نبوده که در آخرین روز جشنواره اکران شده است، گفت: «ما مظلوم واقع شدیم و از خبرنگاران کمک می‌خواهم که در این یکی دو روز باقی‌مانده یاری کنند تا فیلم ما بیشتر دیده شود.»

۵۷۵۷