در این مقاله به نکاتی که در سفر به شهر استانبول باید رعایت کنید اشاره می کنیم تا بتوانید سفر بهتری را تجربه کنید. این مقاله درباره چه چیزی توضیح می دهد؟ بسیاری از افراد در طول چندین سفر به استانبول، به این نکات پی برده اند ولی لحظه آخر قصد دارد آن ها را […]

6020f0842419d_2021-02-08_11-34

در این مقاله به نکاتی که در سفر به شهر استانبول باید رعایت کنید اشاره می کنیم تا بتوانید سفر بهتری را تجربه کنید.

این مقاله درباره چه چیزی توضیح می دهد؟

بسیاری از افراد در طول چندین سفر به استانبول، به این نکات پی برده اند ولی لحظه آخر قصد دارد آن ها را در اختیار شما کاربران گرامی قرار دهد تا همچون فردی باتجربه راهی این مقصد بی نظیر شوید.

سفر به شهر زیبا و رویایی استانبول برای هر گردشگری دلپذیر و خاطره انگیز می باشد؛ بسیاری از افراد گمان می کنند استانبول پایتخت ترکیه می باشد ولی پایتخت ترکیه شهر آنکارا است. با این وجود استانبول بیش از سایر شهرهای ترکیه مورد توجه گردشگران قرار گرفته و هم اکنون یکی از محبوب ترین شهرهای توریستی دنیا به حساب می آید که سالانه میزبان میلیون ها گردشگر از سراسر دنیا می باشد. اما چگونه می توانیم سفر خاطره انگیزتری به این شهر تاریخی و جذاب داشته باشیم؟

نکاتی که پیش از سفر به استانبول باید بدانید
-در نزدیکی مکان های توریستی استانبول غذا نخورید

غذا خوردن در کنار مکان های گردشگری لذت زیادی به همراه دارد؛ در استانبول هم رستوران های متنوعی در جوار این اماکن قرار دارند که غذاها را با قیمتی دو الی سه برابر در اختیارتان قرار می دهند. پیشنهاد منطقه دیگری را برای صرف غذا انتخاب کنید تا سفری بهینه را تجربه کنید. حتی این امکان برایتان وجود دارد که از غذاهای خیابانی لذیذی همچون دونر کباب، بالیک اکبک، شاه بلوط، لحم عجین و غیره هم میل کنید.

-در گشت و گذار شهری از پوشیدن لباس های کوتاه و باز پرهیز کنید

همان طور که می دانید استانبول شهری اسلامی است و چارچوب خاصی دارد، به همین دلیل مردم معتقدی در بین آن ها حضور دارند که ممکن است در صورت بی حجابیِ توریست ها معذب شوند به همین دلیل بهتر است از پوشیدن لباس های تنگ و کوتاه خودداری کنید تا ضمن گشت و گذرا و تفریح به اعتقادات مردم هم احترام گذاشته باشید.

-از خیابان استقلال خرید نکنید

اگر به قصد خرید کردن می خواهید راهی استانبول شوید، به هیچ عنوان مغازه های خیابان استقلال را انتخاب نکنید؛ مغازه های این خیابان پوشاک برند و گران قیمتی دارند که برای خرید آن ها باید پول گزافی پرداخت کنید در صورتی که می توانید آن اجناس را در مراکز خرید بزرگ استانبول با قیمتی پایین تر خریداری نمایید. البته هنگام خرید در مراکز خرید بزرگ هم باید حواستان را جمع کنید چراکه مغازه داران شناخت کاملی از گردشگران ایرانی دارند و اجناس را با قیمت بالاتری به آن ها می فروشند؛ پس ضمن چانه زنی با فروشندگان، عاقلانه و هوشمندانه خرید کنید. گفتنی است که چانه زدن و تخففی گرفتن در بازارهای استانبول کاملا رایج بوده و دلیلی برای خجالت کشیدن وجود ندارد.

-در خیابان استقلال تراموا سوار نشوید!

خیابان استقلال از محبوب ترین دیدنی های استانبول است که همواره در آن جمعیت قابل توجهی از گردشگران را مشاهده می کنیم. در این خیابان ترامواهایی در نظر گرفته شده تا گردشگران بتوانند لذت بیشتری از مناظر شگفت انگیز آن ببرند اما توجه داشته باشید که به دلیل استقبال توریست ها، این ترامواها همواره مملو از جمعیت هستند و به ندرت پیش می آید که شما بتوانید بر روی صندلی بنشینید، در نتیجه باید کل مسیر را در حالت ایستاده به تماشای این خیابان بپردازید و مدام مراقب تعادل خود باشید.

-به افراد بلند مرتبه ترکیه بی احترامی نکنید!

توهین به اشخاص بلندپایه حکومتی در هر کشوری غیرمجاز است و افراد را مشمول جریمه و حبس می کند. شاید بتوان گفت این امر در ترکیه از حساسیت بیشتری برخوردار است زیرا مردم این کشور بر روی آتاتورک به شدت حساس هستند و اگر فردی حتی ناخواسته بی احترامی کند، ۵ سال زندانی می شود.

وسایل لازم برای سفر به استانبول
هر سفری که می خواهیم انجام دهیم، نیازمند وسایلی است که برای رفاه حالمان باید همراه داشته باشیم؛ سفر با تور استانبول هم از این قاعده مستثنی نمی باشد. این لوازم بر اساس فصلی که قصد مسافرت داریم متفاوت است برای مثال اگر می خواهیم در فصل پاییز و زمستان راهی استانبول شویم باید لباس های گرم به همراه شال و کلاه همراه داشته باشیم در صورتی که سفر در فصل بهار و تابستان نیازمند لباس های خنک و راحت، کرم ضدآفتاب و عینک آفتابی می باشد. همچنین برای بازدید از مساجد تماشایی و معروف استانبول باید لباس های پوشیده همراه داشته باشید.

.
.
منبع : خبرفوری