سیاسی/ بین الملل وزیر امور خارجه استرالیا روز دوشنبه گفت "چنگ لی"، روزنامه‌نگار استرالیایی پس از ۶ ماه بازداشت به ظن ارائه غیرقانونی اسرار دولتی به خارج کشور، به طور رسمی در چین زندانی شده است. به گفته "ماریس پین"،، چنگ که یکی از مجریان برجسته در کانال انگلیسی زبان CGTN رسانه دولتی چین بود […]

سیاسی/ بین الملل 6020e91d58f8f_6020e91d58f92 وزیر امور خارجه استرالیا روز دوشنبه گفت "چنگ لی"، روزنامه‌نگار استرالیایی پس از ۶ ماه بازداشت به ظن ارائه غیرقانونی اسرار دولتی به خارج کشور، به طور رسمی در چین زندانی شده است.

به گفته "ماریس پین"،، چنگ که یکی از مجریان برجسته در کانال انگلیسی زبان CGTN رسانه دولتی چین بود در ۵ فوریه دستگیر شده است. چنگ که ابتدا در اواسط اوت سال گذشته دستگیر شده بود، مرتباً در امور تجاری و رویدادهای سفارت برای جامعه استرالیایی در پکن شرکت می‌کرد.

پین گفت، دولت استرالیا نگرانی جدی خود در مورد بازداشت خانم چنگ، از جمله دغدغه درباره رفاه و شرایط بازداشت وی را به طور منظم در سطوح بالا مطرح کرده است.

تنش‌ها بین چین و استرالیا سال گذشته پس از آنکه کانبرا خواستار تحقیقات بین‌المللی در مورد منبع همه‌گیری کرونا شد و پکن با انتقام‌جویی‌های تجاری پاسخ داد، شدت گرفته است.

"جف ربی"، سفیر سابق استرالیا در چین گفت به نظر می‌رسد مورد چنگ فراتر از مسائل در روابط دوجانبه است.

وی به رویترز گفت: با این وجود، حمایت از لی به خاطر عدم وجود ارتباط سطح بالا بین دولت‌ها، به سختی حاصل می‌شود.

پین گفت، مقامات ۶ مرتبه حین بازداشت چنگ با وی دیدار کرده‌اند که مورد اخیر آن در اواخر ژانویه بوده است. دو فرزند چنگ با سن ۹ و ۱۱ سال، در حال حاضر با خانواده در استرالیا زندگی می‌کنند.

.
.
منبع : خبرفوری