سیاسی/ بین الملل وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد، طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۸ عضو گروه طالبان در چند استان این کشور کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند. وزارت دفاع افغانستان امروز دوشنبه در اطلاعیه‌های جداگانه ای افزود: ۱۴ عضو گروه طالبان در شهرستان «شرین تگاب» استان فاریاب و ۲۱ تن دیگر در شهرستان های «ژیری، […]

سیاسی/ بین الملل 60210ffd9e8a9_60210ffd9e8ac وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد، طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۸ عضو گروه طالبان در چند استان این کشور کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

وزارت دفاع افغانستان امروز دوشنبه در اطلاعیه‌های جداگانه ای افزود: ۱۴ عضو گروه طالبان در شهرستان «شرین تگاب» استان فاریاب و ۲۱ تن دیگر در شهرستان های «ژیری، ارغنداب و دند» قندهار طی حملات هوایی جنگنده‌های ارتش کشته شدند.

در اطلاعیه آمده است: همچنین در شهرستانهای «شیرزاد و حصارک» استان قندهار هم ۲۲ تن از افراد طالبان کشته و ۱۱ تن دیگر زخمی شدند.

این وزارت از استان بغلان در شمال افغانستان نیز گزارش داد: ۸ تن از افراد این گروه طی درگیری با نیروهای ارتش در این استان کشته شدند و مقداری سلاح و مهمات آنها نیز از بین برده شده است.

وزارت دفاع افغانستان همچنین در این اطلاعیه نوشته است که ۱۳ تن از افراد گروه طالبان در شهرستان «چوره» استان اورزگان کشته و ۹ تن از آنها هم زخمی شدند.

رسانه های افغانستان گزارش داده اند که درگیری بین افراد طالبان و نیروهای دولتی افغانستان به ۳۳ استان این کشور کشانده شده است.

در عین حال وزیر کشور افغانستان روز گذشته طی کنفرانسی مطبوعاتی در کابل گفت که اعضای گروه طالبان در استان قندهار نابود شده و اکثر جنگجویان آنها از بین رفته اند.

وی تأکید کرد: طالبان توان پیشروی و جنگ رودر رو با نیروهای دولتی را ندارند و تنها با انفجار مین‌ و ترورهای هدفمند بین مردم وحشت ایجاد می کنند.

.
.
منبع : خبرفوری