سیاسی/ بین الملل منابع خبری از گفت‌وگوی وزرای خارجه مصر و اردن درباره ایجاد جو مناسب برای انجام مذاکرات جدی میان فلسطین و رژیم صهیونیستی خبر دادند. وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که سامح شکری، وزیر خارجه این کشور امروز (دوشنبه) با ایمن الصفدی، همتای اردنی خود در قاهره دیدار و گفت‌وگو کرد. […]

سیاسی/ بین الملل 60213c90b8a5c_60213c90b8a5f منابع خبری از گفت‌وگوی وزرای خارجه مصر و اردن درباره ایجاد جو مناسب برای انجام مذاکرات جدی میان فلسطین و رژیم صهیونیستی خبر دادند.

وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که سامح شکری، وزیر خارجه این کشور امروز (دوشنبه) با ایمن الصفدی، همتای اردنی خود در قاهره دیدار و گفت‌وگو کرد.

طبق این بیانیه، دو طرف در این دیدار درباره نشست فوق‌العاده وزرای خارجه اتحادیه عرب برای تأکید بر موضع ثابت عرب‌ها نسبت به مساله فلسطین گفت‌وگو کردند.

الصفدی و شکری همچنین بر تلاش برای ایجاد یک جو و شرایط مناسب برای ازسرگیری جدی مذاکرات میان فلسطین و رژیم صهیونیستی تأکید کردند.

وزرای خارجه مصر و اردن همچنین بر حمایت از راه حل‌های سیاسی برای همه بحران‌های منطقه به منظور تحکیم امنیت و ثبات در منطقه تأکید کردند.

این دیدار درحالی انجام شد که طبق گفته منابع خبری گفت‌وگوی گروه‌های فلسطینی در قاهره امروز با حضور ۱۴ گروه برای بررسی مقدمات انتخابات، یکپارچه کردن موضعگیری‌ها در این خصوص و ایجاد راه‌حلی برای مشکلاتی که احتمال دارد روند انتخابات با آنها مواجه شود، آغاز شده است.

.
.
منبع : خبرفوری