سیاسی/ بین الملل طبق تحلیل یک گروه ناظر دولت، مشاوران سابق کاخ سفید ایوانکا ترامپ و جارد کوشنر طی دوره خود در دولت ترامپ، ۶۴۰ میلیون دلار درآمد کسب کرده‌اند. گروه ناظر "شهروندان برای مسؤولیت و اخلاق در واشنگتن" (CREW) دریافته طبق افشاگری مالی این زوج، آن‌ها بین ۱۷۲ تا ۶۴۰ میلیون دلار درآمد داشته‌اند. […]

سیاسی/ بین الملل 6022790886c4a_6022790886c4e طبق تحلیل یک گروه ناظر دولت، مشاوران سابق کاخ سفید ایوانکا ترامپ و جارد کوشنر طی دوره خود در دولت ترامپ، ۶۴۰ میلیون دلار درآمد کسب کرده‌اند.

گروه ناظر "شهروندان برای مسؤولیت و اخلاق در واشنگتن" (CREW) دریافته طبق افشاگری مالی این زوج، آن‌ها بین ۱۷۲ تا ۶۴۰ میلیون دلار درآمد داشته‌اند.

دختر و داماد رئیس جمهوری سابق آمریکا هر دو متعهد شده بودند در تلاش برای دوری از نگرانی‌ها درباره قوم و خویش پرستی، از درآمدهای دولتی چشم‌پوشی کنند. اما بررسی CREW نشان می‌دهد این زوج، همانند ترامپ، مبالغ قابل توجهی از محل هتل ترامپ در واشنگتن درآمد کسب کرده‌اند.

طبق این گزارش که هتل ترامپ را منبع نفوذ در دولت ترامپ خوانده است، ایوانکا در مجموع از سال ۲۰۱۷ تاکنون، بیش از ۱۳ میلیون دلار از هتل درآمد کسب کرده که از چهار میلیون دلار درآمد سالانه بین سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹، به ۱.۵ میلیون دلار درآمد در سال ۲۰۲۰ کاهش پیدا کرده بود. دست‌کم بخشی از این تنزل درآمد به همه‌گیری کووید ۱۹ مربوط است.

افشاگری‌های مالی همچنین بیانگر کاهش شدیدی در سهام ایوانکا ترامپ در هتل است. وی در افشاگری مالی ارزش مالکیت امسال خود در هتل پدرش را بین ۱۰۰ هزار تا ۲۵۰ هزار دلار عنوان کرد، در حالی که قبل‌تر مدعی شده بود سهم او از هتل بین پنج میلیون تا ۲۵ میلیون دلار ارزش دارد. وی گزارشی از فروش سهم مالکیت خود از هتل پدرش ارائه نکرده است.

کوشنر طی سال آخری که برای دولت ترامپ کار می‌کرد، یک شرکت هلدینگ دریایی جدید در جزایر بریتیش ویرجین با نام Kushner Companies BVI Limited تأسیس کرد که دارای چندینن ملک، از جمله Puck Building LP است که بیش از ۲۵ میلیون دلار ارزش دارد.

.
.
منبع : خبرفوری