طنز‌و‌سرگرمی/ گوناگون از ویژگی‌های منحصربه‌فرد کره‌شمالی چه می‌دانیم و چه خصوصیاتی از این کشور یک کشور منحصربه‌فرد ساخته است؟ کره‌شمالی را باید یکی از بسته‌ترین جوامع جهان به شمار آورد؛ یکایک مردم این کره‌شمالی تحت نظارت شدید نهادهای امنیتی هستند و از همین روست که شنیدن ویژگی‌های این کشور برای ما خالی از لطف نیست. […]

طنز‌و‌سرگرمی/ گوناگون 60238709508ff_2021-02-10_10-41 از ویژگی‌های منحصربه‌فرد کره‌شمالی چه می‌دانیم و چه خصوصیاتی از این کشور یک کشور منحصربه‌فرد ساخته است؟

کره‌شمالی را باید یکی از بسته‌ترین جوامع جهان به شمار آورد؛ یکایک مردم این کره‌شمالی تحت نظارت شدید نهادهای امنیتی هستند و از همین روست که شنیدن ویژگی‌های این کشور برای ما خالی از لطف نیست.

دموکراسی ۱۰۰ درصدی

گرچه اکثر قریب به اتفاق مردم جهان کره‌شمالی را یک کشور دیکتاتوری با نظام تک‌حزبی قلمداد می‌کنند، اما نباید این تصور به وجود آید که در این کشور انتخابات برگزار نمی‌شود.

مردم این کشور نیز هر چهار سال یک بار پای صندوق‌های رأی می‌روند، و در این انتخابات کاملاً دموکراتیک فقط یک نفر آن هم با رقم شگفت‌انگیز ۱۰۰ درصد آرا انتخاب می‌شود.

تمامی افراد بالای ۱۷ سال باید در این انتخابات شرکت کنند، این امر الزامی بوده و نظر به اینکه فقط یک نفر انتخاب می‌شود نیازی به رأی مخفی نیست و هر فرد باید بعد از نوشتن نام رهبر کره‌شمالی آن را به مسئولان ذی‌ربط نشان دهد و بعد کاغذ را در صندوق بیندازد.

تاریخ در کره‌شمالی از کجا شروع شد؟

روشن است که بسیاری از کشورهای جهان تقویم‌ خاص خود را دارند و ما نیز در کشورمان اکنون در سال ۱۳۹۹ هجری شمسی، ۱۴۴۲ هجری قمری و ۲۰۲۱ میلادی هستیم؛ اما جالب است بدانید کره‌شمالی با وجود ادعای قدمت چند هزار ساله، امسال در سال ۱۱۰ قرار دارد.

تقویم این کشور که «جوچا» نام دارد فقط ۱۱۰ساله است و از سال تولد کیم ایل سونگ بنیان‌گذار این دولت آغاز می‌شود.

پلیس مد و لباس

در کره‌شمالی پوشیدن لباس از قاعده خاصی پیروی نمی‌کند و مشکل چندانی در این زمینه وجود ندارد، اما دقت و وسواس خاصی نسبت به مدل مو لحاظ می‌شود، به طوری که در این کشور افرادی که مدل مویی مغایر با آنچه در دستورالعمل آمده داشته باشند به حبس و شاید سرنوشت بدتری دچار می‌شوند.

در مورد مدل موی کیم جونگ اون هم باید گفت این مدل مو انحصاراً مختص او بوده و هیچ کسی حق تقلید از او را ندارد.

همبرگر کره‌شمالی

کره‌شمالی یکی از برجسته‌ترین مدعیان مخالفت با غرب و فرهنگ غربی است، اما از آنجا که کیم جونگ ایل رهبر سابق این کشور عاشق همبرگر بود، این فست‌فود غربی حدود ۱۰ سال پیش بومی‌سازی شده و تحت نام «Gogyophang» به عنوان یک غذای محلی کره‌شمالی عرضه می‌شود.

روستای اشباح

دولت کره‌شمالی برای اینکه سطح بالای زندگی مردم را به رخ همسایه جنوبی خود بکشد اقدام به ساخت یک روستای نمونه در مجاورت مرز کرده است. این روستا به شکلی کاملاً زیبا و مطلوب احداث شده و همواره تمیز است. هرچند ویژگی‌های این روستا توجه همه را به خود جلب می‌کند، اما صرفاً یک روستای نمایشی بوده و مسئولان پیونگ‌یانگ زحمت استقرار سکنه در آن را هم بر خود هموار کرده‌اند!

سرزمین تک‌شاخ‌ها

شاید تصور کنید که اسب‌های تک‌شاخ فقط در افسانه‌ها یافت می‌شوند، اما بر اساس ادعای دانشمندان کره‌شمالی فسیل‌هایی از این حیوان در این کشور پیدا شده است که این نشان از قدمت تاریخ کره‌شمالی دارد.

کره شمالی1

کره شمالی2

کره شمالی3

کره شمالی4

کره شمالی6

کره شمالی7

کره شمالی5

.
.
منبع : خبرفوری