سیاسی/ دولت معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: توهین به رئیس جمهور تنها چند روز پس از سخنان رهبری مبنی بر رعایت اخلاق و ادب در واقع نافرمانی از فرمایشات ایشان است. حسینعلی امیری درباره توهین به رئیس جمهور در جریان راهپیمایی روز ۲۲ بهمن که به مناسبت چهل و دومین سالگرد انقلاب اسلامی بر گزار […]

سیاسی/ دولت 60263c4ad4c44_60263c4ad4c47 معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: توهین به رئیس جمهور تنها چند روز پس از سخنان رهبری مبنی بر رعایت اخلاق و ادب در واقع نافرمانی از فرمایشات ایشان است.

حسینعلی امیری درباره توهین به رئیس جمهور در جریان راهپیمایی روز ۲۲ بهمن که به مناسبت چهل و دومین سالگرد انقلاب اسلامی بر گزار شد، گفت: روز ۲۲ بهمن؛ روز وحدت، همدلی، اخوت، برادری، انسجام و اتحاد است و هر اقدامی که بخواهد در این روز صورت گیرد باید چنین ویژگی‌هایی را داشته باشد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطر کرد: هرگاه این ضرورت‌ها (وحدت، همدلی، اخوت، برادری، انسجام و اتحاد) مورد خدشه قرار گیرد؛ صداهایی که بعد از این اتفاق از هرجایی با هر عنوانی شنیده شود درست نیست و می‌شود گفت ناخواسته در مسیر خاص دشمنان قرار می‌گیرد.

وی تأکید کرد: رئیس‌جمهور یک شخصیت حقیقی دارد و یک شخصیت حقوقی، شخصیت حقوقی رئیس جمهور می‌گوید او نماینده مستقیم مردم ایران است و نماد جمهوریت نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، بنابراین اهانت به رئیس‌جمهور آن هم در روز ۲۲ بهمن اهانت به یک فرد نیست بلکه اهانت به نماینده مردمی است که حداقل ۲۴ میلیون به ایشان رای دادند و با تنفیذ حکم رهبری رئیس جمهور کل ملت ایران محسوب می‌شود.

امیری با بیان این که اقدامی که در روز ۲۲ بهمن انجام شد بسیار اقدام ناپسند بود، اظهار داشت: توهین به رئیس جمهور در روز سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حالی صورت گرفت که ما از جهت ضرورت نیاز به همدلی و همراهی داریم و چنین اتفاقاتی می‌تواند پالس‌های نامناسبی را به بیرون مخابره کند و موجب سوء استفاده دشمنان ما شود.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر رعایت ادب و اخلاق گفت: توهین به رئیس جمهور به هیچ وجه توجیه شرعی و قانونی ندارد آن هم در حالی که چند روز بیشتر از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت رعایت ادب و اخلاق نگذشته است. در واقع این کار به نوعی نافرمانی نسبت به فرمایشات رهبر انقلاب محسوب می‌شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در خاتمه تأکید کرد: امیدواریم دستگاه های ذیربط هر چه سریعتر با این اقدام که به نوعی هنجار شکنی است، برخورد کنند چرا که اهانت هم به شخص حقیقی آقای روحانی است و هم اهانت به شخصیت حقوقی ایشان شده است. انشاءالله بعداز این ما شاهد این گونه اقدامات که موجبات سوء استفاده دشمنان را فراهم کند، نباشیم.

.
.
منبع : خبرفوری