سیاسی/ بین الملل یکی از سخنگوهای پنتاگون گفت، ۳۶۰۰ نیروی آمریکایی در سراسر سال مالی کنونی در مرز کشور با مکزیک باقی می‌مانند. کریس میچل در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ حدود ۳۶۰۰ پرسنل نیروی آمریکا که از ماموریت حفاظت مرزی با مکزیک پشتیبانی می‌کنند تا پایان سال مالی جاری میلادی در این منطقه باقی می‌مانند. این […]

سیاسی/ بین الملل 60277faac52f7_60277faac52fa یکی از سخنگوهای پنتاگون گفت، ۳۶۰۰ نیروی آمریکایی در سراسر سال مالی کنونی در مرز کشور با مکزیک باقی می‌مانند.

کریس میچل در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ حدود ۳۶۰۰ پرسنل نیروی آمریکا که از ماموریت حفاظت مرزی با مکزیک پشتیبانی می‌کنند تا پایان سال مالی جاری میلادی در این منطقه باقی می‌مانند.

این سربازان به پشتیبانی لجستیکی وزارت امنیت کشور و حفاظت مرزی و گمرکات آمریکا و همچنین تامین امنیت برای مرزی جنوبی ایالات متحده می‌پردازند.

روز پنجشنبه، کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به کنگره اطلاع داده که وضعیت فوق‌العاده ملی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق را در مرز جنوبی کشور لغو کرده است.

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا به خبرنگاران گفت که سربازان آمریکایی در مرز می‌مانند چون تامین مالی استقرار آنها از سوی دولت پیشین است.

در اکتبر ۲۰۲۰ و ژانویه ۲۰۲۱، بیش از ۷۰ هزار مهاجر غیرقانونی در مرز مکزیک با آمریکا دستگیر شدند.

تعداد مهاجران بدون اوراق هویت که از آوریل سال گذشته میلادی دستگیر شده‌اند، افزایش داشته است. آخرین باری که تعداد دستگیر شدگان افزایش داشت، مربوط به مه ۲۰۱۹ با ۱۴۴ هزار و ۱۱۶ مورد بازداشتی در مرز می‌شود.

.
.
منبع : خبرفوری