سیاسی/ بین الملل یک فعال حقوق بشر عربستان از بازداشت دو کودک خردسالش به دست مأموران رژیم سعودی با هدف تسلیم او خبر داد. «حمد السدیری» در صفحه توئیتر خود نوشت که مأموران دولت سعودی دو کودک خردسال او را بازداشت کرده و از او خواسته‌اند تا برای آزادیشان به عربستان بازگردد. السدیری در صفحه […]

سیاسی/ بین الملل 6027fe59be650_6027fe59be653 یک فعال حقوق بشر عربستان از بازداشت دو کودک خردسالش به دست مأموران رژیم سعودی با هدف تسلیم او خبر داد.

«حمد السدیری» در صفحه توئیتر خود نوشت که مأموران دولت سعودی دو کودک خردسال او را بازداشت کرده و از او خواسته‌اند تا برای آزادیشان به عربستان بازگردد.

السدیری در صفحه توئیتر خود از کمیته بین‌المللی آزادی دینی در آمریکا (USCIRF) خواست تا به برای بازگرداندن کودکانش کمک کند.

به نوشته منابع مخالفان عربستانی، دولت سعودی چند سال پیش همسر السدیری را مجبور کردند که از شوهرش طلاق بگیرد و حضانت فرزندانش را درخواست کند.

السدیری در توئیتر خود نوشت که در ۲۲ جولای ۲۰۱۹ در نامه‌ای به دولت آمریکا از سفر فرزندان خود به نام‌های «نایف» (پنج ساله) و «نور» (چهار ساله) به عربستان مخالفت و از سرنوشت آن‌ها در عربستان ابراز نگرانی کرده است.

به گفته السدیری، فرزندان او از لحظه رسیدن به خاک عربستان، از حقوق اجتماعی، سیاسی و دینی خود و همچنین سفر به خارج از کشور محروم مانده‌اند.

این معارض عربستانی همچنین گفته است که چند هفته پیش یکی از مقامات امنیتی سعودی با او تماس گرفته و از او خواسته است تا برای دیدار با فرزندانش به عربستان بازگردد.

او پیش از این نیز نوشته بود که دولت سعودی فقط به سرقت نفت عربستان اکتفا نمی‌کند، بلکه فرزندانش را نیز دزدیده است.

داستان کودکان خردسال السدیری تنها نمونه از این دست نیست و دولت سعودی از ماه مارس ۲۰۲۰ «ساره» و «عمر» فرزندان «سعد الجبری» رئیس سابق سازمان امنیت سعودی را بازداشت کرده است تا الجبری از کانادا به عربستان بازگردد.

.
.
منبع : خبرفوری