سیاسی/ مجلس عضو فراکسیون اکثریت مجلس درباره تلاش جبهه پایداری برای جمع‌آوری امضا از نمایندگان در حمایت از نامزدها گفت: صلاح نمی‌دانیم که مجلس به موضوع انتخابات ریاست جمهوری ورود کند. محمدحسن آصفری گفت: نمایندگان اعم اعضای فراکسیون جبهه نیروهای انقلاب یا اعضای فراکسیون‌های دیگر به طور انفرادی حق حمایت از هر نامزدی را دارند […]

سیاسی/ مجلس 6028ec2656134_2021-02-14_12-53 عضو فراکسیون اکثریت مجلس درباره تلاش جبهه پایداری برای جمع‌آوری امضا از نمایندگان در حمایت از نامزدها گفت: صلاح نمی‌دانیم که مجلس به موضوع انتخابات ریاست جمهوری ورود کند.

محمدحسن آصفری گفت: نمایندگان اعم اعضای فراکسیون جبهه نیروهای انقلاب یا اعضای فراکسیون‌های دیگر به طور انفرادی حق حمایت از هر نامزدی را دارند اما حرکت جمعی آنها در این حوزه به مصلحت نیست چون فردا بُعد نظارتی مجلس زیر سئوال می رود نمی تواند در موضوعات مختلف از دولتمردان سئوال بپرسد.

جبهه پایداری برای انتخابات ریاست جمهوری تلاش‌های خود را شروع کرده است و از مجلس خبر می رسد که این تشکل در حال تلاش است تا در قالب نامه‌ای با امضای نمایندگان اصولگرا و انقلابی از برخی چهره‌ها برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دعوت کند.

محمدحسن آصفری درباره تلاش جبهه پایداری برای جمع‌آوری امضا از نمایندگان در حمایت از نامزدها گفت: صلاح نمی دانیم که مجلس به موضوع انتخابات ریاست جمهوری ورود و بر این اساس بخواهد از شخصیتی برای کاندیداتوری دعوت کند.

وی افزود: شخصیت‌های مختلف بالاخره در زمان خودش برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می کنند و خودشان را در معرض رأی مردم قرار می دهند اما مجلس نمی تواند در این قضیه ورود کند و از شخصیتی برای کاندیداتوری دعوت به عمل آورد چون اگر این کار را کند فردا نمی تواند نظارت مناسبی را در حوزه کم کاری‌های رئیس جمهور یا عدم عملکرد مناسب وزرایش انجام دهد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اکثریت مجلس تأکید کرد: اگر نمایندگان از شخصیتی برای کاندیداتوری دعوت کنند و او رئیس جمهور شود اما عملکرد مناسبی ارائه ندهد، آن وقت مجلس بخواهد نظارت داشته باشد، رئیس جمهور می گوید «خود شما دعوت کردید و من آمدم». بنابراین شأنیت مجلس این نیست که از شخصیتی دعوت برای کاندیداتوری ریاست جمهوری داشته باشد.

وی افزود: نمایندگان اعم اعضای فراکسیون جبهه نیروهای انقلاب یا اعضای فراکسیون‌های دیگر به طور انفرادی حق حمایت از هر نامزدی را دارند اما حرکت جمعی آنها در این حوزه به مصلحت نیست چون فردا بُعد نظارتی مجلس زیر سئوال می رود نمی تواند در موضوعات مختلف از دولتمردان سئوال بپرسد.

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: امکان دارد یک جریان یا جبهه‌ای مثل همین گروهی که نامش مطرح شده بخواهد نامزدی را دعوت کند چون پایگاه آنها در بیرون مجلس است اما به نام مجلس کسی نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

.
.
منبع : خبرفوری