انتشار خبرهای حاشیه‌دار از مبتلا شدن برخی هنرمندان به کرونا باعث انتقاد آن‌ها از این ماجرا شده است. اگرچه ویروس کووید ۱۹، تبعیضی میان مردم در هیچ کجای جهان قائل نیست و برایش فرقی نمی‌کند که یک انسان معمولی را درگیر کند یا یک چهره شناخته شده، اما با این حال در طول یک سال […]

6028fd20c33fa_6028fd20c33fc انتشار خبرهای حاشیه‌دار از مبتلا شدن برخی هنرمندان به کرونا باعث انتقاد آن‌ها از این ماجرا شده است.

اگرچه ویروس کووید ۱۹، تبعیضی میان مردم در هیچ کجای جهان قائل نیست و برایش فرقی نمی‌کند که یک انسان معمولی را درگیر کند یا یک چهره شناخته شده، اما با این حال در طول یک سال گذشته مبتلا شدن چهره‌ها در هر رشته و شغلی خبرساز بوده و چه بسا خبرهای تلخی از درگذشت همین چهره‌ها منتشر شده است، این در حالی است که کرونا هر روز قربانی‌های زیادی از بین مردم عادی می‌گیرد.

این ماجرا در کشور ما هم در جریان است ولی معمولا هر خبری از ابتلای چهره‌ها به کرونا بویژه اگر هنرمند اهل سینما باشند، حاشیه‌های زیادی را به همراه دارد، آنقدر که گاهی سلامتی شخص در سایه قرار می‌گیرد.

نمونه این مسئله خبرهایی است که از روز گذشته درباره مبتلا شدن چند سینماگر به کرونا در فضای مجازی منتشر و علت بیشتر آن‌ها هم به جشنواره فجر و اختتامیه‌اش نسبت داده شد؛ درواقع فضا چنان شده که گویی عده‌ای منتظر نشسته‌اند تا یکی از اهالی سینما بخاطر کرونا کارش به بستر بیماری و بیمارستان بکشد و بعد آن را بر سر برگزارکننده‌های جشنواره بکوبند؛ جشنواره‌ای که برپایی آن مخالفان و منتقدان زیادی داشت و در خروجی همین خبرگزاری‌ هم گزارش‌های متعددی در این باره منتشر شد.

اما فارغ از جشنواره‌ای که دیگر تمام شده، مسئله اصلی مواجهه هنرمندان با این نوع خبرها است که سبب انتقاد آن‌ها شده است. برخی از این سینمایی‌ها که تمایلی هم به صحبت رسمی ندارند، از نحوه انتشار خبرها در فضای مجازی چنان گله‌مند هستند که عاجزانه می‌گویند ای کاش دست از سر ما برداشته شود، بویژه آنکه بعضی از آن‌ها دور از خانواده و دلواپس خبردار شدن و نگرانی‌شان هستند.

البته از میان همان اسم‌ها و خبرها، مارال جیرانی که به عنوان یکی از برگزیده‌های جشنواره فجر و حاضر در اختتامیه، خبر ابتلایش به کرونا منتشر شده بود، همان دیشب از حال خوب خود خبر داد و به نوعی ماجرا را تکذیب کرد. ایمان امیدواری، برنده سیمرغ بلورین بهترین چهره‌پردازی جشنواره هم طبق پیگیری ایسنا حالش خوب است و از بیمارستان مرخص شده است.

این هنرمندان اگرچه خبر بیمار شدنشان با برگزاری جشنواره فجر گره زده شد، اما هر کدام روایتی یا شاید پشت پرده‌ای دیگر هم دارند که وقتی پرس‌وجو می‌کنیم به پروژه‌های در حال فیلمبرداری هم می‌رسیم.

این روزها فیلم‌ها و سریال‌های نمایش خانگی متعددی با حضور بسیاری از هنرمندان سینما در حال تولید هستند. در یک سال گذشته بازیگرها و عوامل پشت صحنه زیادی بوده‌اند که در همین کارها به کرونا مبتلا شده و حتی مثل کریم اکبری مبارکه از دنیا رفته‌اند. هر کدام از این پروژه‌ها موظف به رعایت پروتکل‌ها هستند و در شرایطی که وزیر بهداشت از پخش شدن کرونای انگلیسی در کشور خبر می‌دهد فعالیت این پروژه‌ها بیش از پیش باید زیر ذره‌بین باشد، بخصوص از سوی عوامل کار.

بابک کریمی بازیگر فیلم «بی‌همه چیز» محسن قرایی که در حین ساخت این فیلم به کرونا مبتلا شد، چند قبل در گفت‌وگویی از پروتکل‌های سخت‌گیرانه سر صحنه این فیلم گفته بود و اینکه بعد از آن، به هر پروژه‌ای رفته شرایط این فیلم را مثال زده و خواستار رعایت به همان گونه شده است. البته او تاکید می‌کند که ماجرای ابتلایش به کرونا در یک جمع خانوادگی اتفاق افتاده بود.

در حال حاضر بیشتر نگرانی‌ها به گروه‌های فیلمبرداری برمی‌گردد که برای تمام کردن پروژه تا شب عید حسابی مشغول کارند و در هر کدام نیز تعداد زیادی از اهالی سینما حضور دارند. به نظر می‌رسد با هشدارهای رو به افزایش ستاد مقابله با کرونا ضرورت دارد بر این پروژه‌ها نظارتی جدی صورت بگیرد تا شاهد افزایش تعداد مبتلایان نباشیم.

.
.
منبع : خبرفوری