سیاسی/ انتخابات یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه تکلیف و حق دو روی سکه‌ انتخابات است تأکید کرد، اصلاح طلبان به دو روی سکه‌ انتخابات تاکید دارند. محمود صادقی در نوزدهمین اردوی تشکیلاتی جهاد اکبر اتحادیه انجمن های اسلامی مستقل دانشجویان با بیان اینکه ما اصلاح طلبان سرانجام به این تصمیم رسیدیم که دوباره […]

سیاسی/ انتخابات 602f77ad75e62_602f77ad75e65 یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه تکلیف و حق دو روی سکه‌ انتخابات است تأکید کرد، اصلاح طلبان به دو روی سکه‌ انتخابات تاکید دارند.

محمود صادقی در نوزدهمین اردوی تشکیلاتی جهاد اکبر اتحادیه انجمن های اسلامی مستقل دانشجویان با بیان اینکه ما اصلاح طلبان سرانجام به این تصمیم رسیدیم که دوباره مثل گذشته برای مشارکت فعال در انتخابات یک نهاد اجماع ساز داشته باشیم، اظهار کرد: انتخابات باید آزاد، قانونی، رقابتی و عادلانه باشد و ما بتوانیم کاندیدهایمان را برای برنامه‌ای راهگشا داشته باشیم.

وی ادامه داد: اصلاح طلبان علاوه بر ۳۲حزب شورای هماهنگی از ظرفیت های خارج از احزاب هم استفاده می کنند. ۱۵ شخصیت حقیقی به همراه ۳۲ حزب، نهاد اجماع ساز که یک جبهه یا ائتلاف از احزاب اصلاح طلب است را تشکیل دادند و بنا دارند برای ورود به انتخابات هماهنگی داشته باشند.

صادقی با طرح این پرسش که ضرورت مشارکت مردم در انتخابات چه معنایی دارد؟ تصریح کرد: آیا فقط مردم بیایند رای بدهند یا حق انتخاب هم دارند؟ تکلیف و حق دو روی سکه‌ انتخابات است. رهبری می‌فرمایند که حتی آنانی که ما را قبول ندارند بیایند بخاطر ایران رای بدهند. اصلاح طلبان به دو روی سکه‌ انتخابات تاکید دارند.

این نماینده مجلس دهم درباره احتمال ورود اصلاح طلبان به انتخابات با یک کاندید واحد، تصریح کرد: وجود اختلاف دیدگاه امر غیر قابل انکاری است و این بر می‌گردد به سابقه‌ تاریخی اصلاح طلبان. طی زمان تحولاتی به وجود آمده و این سبب دسته بندی شد؛ چپ قدیم و چپ جدید، راست سنتی و راست مدرن به وجود آمد و همین سبب وجود اختلاف شد و در عین حال باعث تنوع طیف شد. در انتخابات ۱۴۰۰ راهبرد رسمی اعلام شده اصلاح طلبان، هماهنگی در چهارچوب نهاد اجماع ساز است.

وی درباره انتقاد اصلاح طلبان از دولت روحانی، گفت: در دولت دوم روحانی ناهماهنگی‌ها در تیم اقتصادی و خروج آمریکا از برجام باعث شد ناکامی ها به وجود آید. مشکلات زمانی اتفاق افتاد که رویکرد دولت از رویکرد اصلاح طلبان فاصله گرفت. به هرحال دولت روحانی ضعف هایی داشت که ما مسئولیت آن را نمی پذیریم.

.
.
منبع : خبرفوری