سیاسی/ بین الملل کاردار سفارت آمریکا در اسپانیا از تصمیم کاخ سفید برای بازنگری در به رسمیت شناختن حاکمیت مراکش بر صحرای غربی توسط دولت سابق این کشور خبر داد. "کنراد تریپل"، کاردار سفارت آمریکا در اسپانیا در سخنانی درباره احتمال بازنگری جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در اقدام دولت دونالد ترامپ و به رسمیت […]

سیاسی/ بین الملل 60338e4477565_60338e4477569 کاردار سفارت آمریکا در اسپانیا از تصمیم کاخ سفید برای بازنگری در به رسمیت شناختن حاکمیت مراکش بر صحرای غربی توسط دولت سابق این کشور خبر داد.

"کنراد تریپل"، کاردار سفارت آمریکا در اسپانیا در سخنانی درباره احتمال بازنگری جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در اقدام دولت دونالد ترامپ و به رسمیت شناختن حاکمیت مراکش بر صحرای غربی اظهار کرد: ما می‌دانیم که این موضوع برای اسپانیا مهم است و این یکی از موضوعات متعددی است که در آنها بازنگری خواهد شد.

وی افزود: در این زمینه با همه فعالان در چارچوب سازمان ملل گفت‌وگو شده است اما ما هیچ تصمیمی نگرفته‌ایم و منتظر ارزیابی مجدد موضوع هستیم؛ چراکه آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرده است که می‌خواهد از چارچوب و تعهدات داده شده در این زمینه مطلع شود.

تریپل در پایان سخنان خود درباره پرونده صحرای غربی گفت: آنچه می‌توانم تأیید کنم این است که این دولت به دنبال مشورت با متحدان و حمایت از نهادهای چندجانبه مانند سازمان ملل است و هر تصمیمی که در چنین شرایطی اتخاذ شود در این چارچوب خواهد بود.

این اظهارات درحالی مطرح شد که اخیراً ۲۷ تن از اعضای کنگره آمریکا در نامه‌ای خطاب به جو بایدن، از او خواستند تا تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن حاکمیت مراکش بر صحرای غربی را لغو کند.

سناتورهای آمریکایی در این نامه، نگرانی خود را در قبال سرنوشت مردم صحرای غربی از زمان تصویب قطعنامه سازمان ملل برای برگزاری همه پرسی، ابراز داشتند.

در ادامه روند سازش با رژیم صهیونیستی مراکش اوایل دی ماه سال جاری در قبال دریافت یک امتیاز و به رسمیت شناختن حاکمیت رباط بر صحرای غربی توسط دولت ترامپ، رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخت و روابط خود را با این رژیم عادی کرد.

.
.
منبع : خبرفوری