سیاسی/ دفاعی مشاور رهبری در حوزه صنایع دفاعی با اشاره به فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حرام بودن تولید و استفاده از سلاح هسته ای، تأکید کرد جمهوری اسلامی ایران هرگز توان دفاعی خود را به سلاح اتمی گره نزده و نخواهد زد. سردار حسین دهقان در گفت‌وگو با بخش انگلیسی شبکه خبری […]

سیاسی/ دفاعی 60364063d3242_2021-02-24_15-32 مشاور رهبری در حوزه صنایع دفاعی با اشاره به فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حرام بودن تولید و استفاده از سلاح هسته ای، تأکید کرد جمهوری اسلامی ایران هرگز توان دفاعی خود را به سلاح اتمی گره نزده و نخواهد زد.

سردار حسین دهقان در گفت‌وگو با بخش انگلیسی شبکه خبری فرانس ۲۴، با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری داشته و جزو معدود کشورهای جهان است که معاهده ان پی تی را امضا کرده، تصریح کرد: ما هرگز گامی بسوی توسعه تسلیحات هسته ای برنداشته و برنخواهیم داشت.

وی افزود: ممنوعیت ساخت سلاح هسته ای یک فتوای دینی از جانب رهبر معظم انقلاب اسلامی است. جمهوری اسلامی ایران با هرگونه تولید، ذخیره و استفاده از سلاح های کشتار جمعی و در صدر همه این ها با سلاح اتمی مخالفیم.

سردار دهقان یادآورد شد: تمام جهان می داند که تنها کشوری که نسبت به تولید، ذخیره و استفاده از بمب اتم اقدام کرده است، آمریکاست. در واقع جنگ سرد در نتیجه حرکت کشورها به سمت تولید سلاح هسته ای شکل گرفت و آنها نام آن را بازدارندگی گذاشتند.

ما هرگز چنین عقیده ای نداشته و نخواهیم داشت که توان دفاعی خود را وابسته به سلاح اتمی بدانیم.

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص برجام نیز گفت: چند کشور توافقی را با ایران انجام داده اند واین توافق پیوست یک قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل شده است. این توافق از نظر جمهوری اسلامی ایران برای همه طرف ها تعهدآور است و اینکه آمریکایی ها به عنوان یک طرف توافق از آن خارج شدند و خود را مقید به انجام تعهدات خود ندانستند، نقض صریح اصول حاکم بر مناسبات بین المللی است.

سردار دهقان افزود: آمریکایی هر ادعایی که در زمینه برجام دارند، باید ابتدا به همان شرایط سال ۲۰۱۵میلادی که برجام مورد توافق و اجماع قرار گرفت، برگردند و همه تحریم ها و محدودیت ها در حوزه ها بانکی، بیمه ای و… علیه ملت ایران را لغو کنند. اگر این اتفاق بیفتد، ایران هم به تعهدات خود باز خواهد گشت.

وی همچنین این گلایه را نیز خطاب به اروپایی ها مطرح کرد که آنها بعد از خروج امریکا از برجام هیچ اقدام عملی و جدی وتعیین کننده را در راستای تعهدات برجامی خود انجام ندادند.

.
.
منبع : خبرفوری