سیاسی/ بین الملل مرکز عملیات تجارت دریایی انگلیس مدعی شد یک کشتی تجاری انگلیسی شامگاه پنج‌شنبه در خلیج عمان و با استفاده از یک دستگاه انفجاری مورد حمله قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، این حادثه در رو پنجشنبه ساعت هشت و چهل دقیقه شب به وقت گرینویچ رخ داد. این مرکز در اطلاعیه‌ای […]

سیاسی/ بین الملل 603919fb87b5a_603919fb87b5d مرکز عملیات تجارت دریایی انگلیس مدعی شد یک کشتی تجاری انگلیسی شامگاه پنج‌شنبه در خلیج عمان و با استفاده از یک دستگاه انفجاری مورد حمله قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، این حادثه در رو پنجشنبه ساعت هشت و چهل دقیقه شب به وقت گرینویچ رخ داد.

این مرکز در اطلاعیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: «تحقیقات در حال انجام است. کشتی و خدمه ایمن هستند… به شناورهای در حال عبور در منطقه توصیه شده احتیاط کنند.» در این اطلاعیه اشاره‌ای به علت این حادثه نشده است.

ساختار امنیت دریانوردی بین‌المللی (IMSC) هم در خصوص این حادثه بیانیه‌ای صادر کرد.

آسوشیتدپرس طی گزارشی نوشت: روز جمعه یک کشتی باری متعلق به رژیم صهیونیستی که در آب های خاورمیانه در حال حرکت بود، منفجر شد.

شرکت بریتانیایی دریاد گلوبال اعلام کرد که کشتی باری آسیب دیده MV Helios Ray نام دارد و با پرچم کشور باهاما در حال حرکت بوده است.

داده های ردیابی ماهواره ای نشان داد که کشتی هلیوس ری قبل از اینکه ناگهان برگردد و به سمت تنگه هرمز حرکت کند، حدود ساعت ۰۶:۰۰ به وقت گرینویچ روز جمعه تقریباً وارد دریای عمان شده بود. این کشور هنوز سنگاپور را به عنوان مقصد خود در ردیاب خود ذکر کرده است.

یک پایگاه داده کشتی سازمان ملل متحد صاحبان کشتی را به عنوان یک شرکت مستقر در تل آویو به نام شرکت کشتیرانی ری معرفی کرده است.

.
.
منبع : خبرفوری