سیاسی/ بین الملل حزب الله لبنان در واکنش به فراخوان رهبر مارونی‌های این کشور برای برگزاری کنفرانسی بین‌المللی درباره لبنان گفت که بین المللی کردن پرونده لبنان خطرناک است. حسن فضل الله، عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت نزدیک به حزب الله لبنان در واکنش به سخنرانی پترس بشاره مارونی ، رهبر مارونی‌های این کشور برای […]

سیاسی/ بین الملل 603b6a877d75c_603b6a877d75e حزب الله لبنان در واکنش به فراخوان رهبر مارونی‌های این کشور برای برگزاری کنفرانسی بین‌المللی درباره لبنان گفت که بین المللی کردن پرونده لبنان خطرناک است.

حسن فضل الله، عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت نزدیک به حزب الله لبنان در واکنش به سخنرانی پترس بشاره مارونی ، رهبر مارونی‌های این کشور برای برگزاری کنفرانسی بین‌المللی درباره لبنان گفت که بین المللی شدن پرونده لبنان تهدیدی برای آن است.

فضل الله افزود که ما انتظار رفتار متفاوتی در مورد آنچه در بکرکی رخ داده است داشتیم.

فضل الله با تأکید بر اینکه "حزب الله بین المللی شدن را تهدیدی وجودی برای لبنان می داند ،" گفت: بین المللی کردن پرونده سوریه، لیبی و عراق چه فایده ای داشت؟ وی تاکید کرد: حل بحران باید از درون کشور آغاز شود.

رهبر مارونی های لبنان شنبه به جمع طرفداران خود گفت که هدف دعوت او برای برگزاری یک کنفرانس بین المللی درباره لبنان است.

در پی آن گروهی از حامیان وی با تجمع در شمال شرق بیروت، از فراخوان او حمایت کردند.

خبرگزاری فرانس۲۴ نیز گزارش داد: لبنان از پاییز سال ۲۰۱۹ دچار بحران اقتصادی بی‌سابقه‌ای است که با انفجار بزرگ چهارم اوت گذشته در بندر بیروت و پس از آن شیوع ویروس کرونا وخامت یافت، اولین دولتی که پس از آغاز اعتراضات مردمی گسترده در نوامبر ۲۰۱۹ روی کار آمده بود، استعفا کرده و دولت دوم نیز یک هفته پس از انفجار استعفا کرد.

تا امروز گروه‌های سیاسی لبنان با وجود فشارهای بین‌المللی به رهبری فرانسه موفق نشده‌اند کابینه‌ای تشکیل دهند که در راستای اجرای تغییرات اساسی شرط شده از سوی جامعه جهانی در مقابل ارائه حمایت مالی به لبنان تلاش کند.

.
.
منبع : خبرفوری