سیاسی/ بین الملل منابع امنیتی و امدادرسانی از حمله نیروهای مسلح وابسته به داعش به یک مرکز امدادرسانی سازمان ملل در شمال شرق نیجریه خبر دادند. این منابع گفتند، دهها نیروی مسلح وابسته به داعش به یک پایگاه نظامی و یک مرکز امدادرسانی سازمان ملل در شهر دیکوا واقع در شمال شرقی نیجریه یورش برده […]

سیاسی/ بین الملل 603e05ca7c41c_603e05ca7c42c منابع امنیتی و امدادرسانی از حمله نیروهای مسلح وابسته به داعش به یک مرکز امدادرسانی سازمان ملل در شمال شرق نیجریه خبر دادند.

این منابع گفتند، دهها نیروی مسلح وابسته به داعش به یک پایگاه نظامی و یک مرکز امدادرسانی سازمان ملل در شهر دیکوا واقع در شمال شرقی نیجریه یورش برده و این مرکز را به آتش کشیدند.

به گفته این منابع، ارتش نیجریه تجهیزاتی از شهرک مارتی واقع در ۴۰ کیلومتری دیکوا برای کمک به لغو محاصره کارکنان این مرکز فرستاد و دو جنگنده و یک هلیکوپتر جنگی عملیات بیرون راندن تروریست ها از این مرکز بشردوستانه سوخته اقدام به پشتیبانی هوایی کردند.

یک منبع امدادرسان گفت، تا این لحظه هیچ کدام از کارکنان آسیب ندیده اند. ۲۵ کارمند در پناهگاه تحت محاصره نیروهای مسلح حفاظت شده اند.

نیروهای مسلح وابسته به داعش در غرب آفریقا که سال ۲۰۱۶ از گروه "بوکو حرام" شده اند و د حال حاضر بزرگترین تشکیلات تندرو در نیجریه محسوب می شود، دست به این حمله زده اند.

.
.
منبع : خبرفوری