برنا نوشت: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران اگر بخواهد کاری را انجام بدهد مخفیانه انجام نمی دهد آشکارا اعلام کردیم که اگر رژیم اشغالگر قدس هرگونه تعدی به جمهوری اسلامی ایران در نظر داشته باشد مجموعه دولت و مردم کشور آنها، بسیار آسیب پذیرند. «عباس مقتدایی خوراسگانی»، عضو […]

نماینده اصفهان: اگر حمله به کشتی اسرائیلی کار ایران بود به صراحت می‌گفتیم

برنا نوشت: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران اگر بخواهد کاری را انجام بدهد مخفیانه انجام نمی دهد آشکارا اعلام کردیم که اگر رژیم اشغالگر قدس هرگونه تعدی به جمهوری اسلامی ایران در نظر داشته باشد مجموعه دولت و مردم کشور آنها، بسیار آسیب پذیرند.

«عباس مقتدایی خوراسگانی»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در رابطه با حمله به کشتی اسرائیل و ادعایی مبنی بر متهم دانستن ایران در این ماجرا گفت: جمهوری اسلامی ایران از اقتدار لازم برخوردار است. اگر قرار باشد کاری را انجام دهیم عقل حکم می کند آن را در فضای منطقی برنامه ریزی کنیم، حرف هایی که این روزها رژیم اشغالگر قدس می‌زند بیشتر به فرافکنی نزدیک است تا واقعیت. جمهوری اسلامی ایران اگر بخواهد کاری را انجام بدهد مخفیانه انجام نمی دهد آشکارا اعلام کردیم که اگر رژیم اشغالگر قدس هرگونه تعدی به جمهوری اسلامی ایران در نظر داشته باشد مجموعه دولت و مردم کشور آنها، بسیار آسیب پذیرند.

او ادامه داد: در موضوع اخیر و این حادثه دریایی همه حرف های که زده شده اتهام زنی است. جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور بزرگ دارای قدرت، دلیلی نمی بیند که کار مخفیانه انجام دهد، همانگونه که پایگاه آمریکایی ها را زدیم و به صراحت اعلام کردیم در موارد دیگر هم همین منطق را دنبال می کنیم. آسیب پذیری رژیم اشغالگر قدس آنقدر زیاد است که حتی مجموعه هایی که کشور نیستند هم می توانند به آنها، آسیب جدی وارد کنند. به عنوان کشور دارای اقتدار و مسئولیت در عرصه بین المللی کارهایمان را از طریق وزارت خارجه واضح و روشن بیان می کنیم. موضوع کشتی اسرائیلی ربطی به ایران ندارد.

او در رابطه با حمله آمریکا به سوریه گفت: سردرگمی در هیئت حاکمه‌ ایالت متحده آمریکا مشهود است. آنها از یک سو اعلام کردند به دنبال تغییر سیاست های خود در منطقه هستند در حالی که اکنون همان سیاست های سابق را ادامه می دهند. آمریکایی ها باید بدانند حضورشان در منطقه برخلاف مقررات و حقوق بین المللی است و حتی این کشور سال های گذشته به جهت قدرتی که داشت می توانست، مجموعه ای از فعالیت ها را انجام دهد در حالی که اکنون قدرت ایالت متحده آمریکا کاهش یافته و بسیار در زمینه اقتصاد، شکننده شده و بدهکارترین کشور دنیا است و کوچک ترین تلاطم برای آنها در منطقه می تواند به فروپاشی اقتصادی این کشور، منتهی شود.

مقتدایی در پایان تصریح کرد: اکنون ایالت متحده آمریکا در موضعی‌ نیست که خود را درگیر مسایل در منطقه ای کند که کشورهای قدرتمندی مانند ایران در این منطقه حضور دارند. پیام ما به آمریکا این است که پایش را از گلیم خود دراز تر نکند، حضور آنها در سوریه برخلاف مقررات بین المللی است و این اقدامات می تواند، تضعیف روز افزون ایالت متحده را به ویژه در عرصه افکار عمومی به همراه داشته باشد.

۲۱۶۲۱۶