سیاسی/ بین الملل رئیس جمهور سابق فرانسه که اخیرا به سه سال زندان محکوم شده، گفت: قصد نامزدی برای ریاست جمهوری در انتخابات آتی ۲۰۲۲ را ندارد. "نیکولاس سارکوزی" گفت: من گفتم نامزد انتخابات ریاست جمهوری نمی‌شوم و این موضع را به قوت حفظ می‌کنم. دادگاهی در پاریس روز دوشنبه سارکوزی را به خاطر استفاده […]

سیاسی/ بین الملل 603f444221ad0_2021-03-03_11-39 رئیس جمهور سابق فرانسه که اخیرا به سه سال زندان محکوم شده، گفت: قصد نامزدی برای ریاست جمهوری در انتخابات آتی ۲۰۲۲ را ندارد.

"نیکولاس سارکوزی" گفت: من گفتم نامزد انتخابات ریاست جمهوری نمی‌شوم و این موضع را به قوت حفظ می‌کنم.

دادگاهی در پاریس روز دوشنبه سارکوزی را به خاطر استفاده از نفوذ برای گرفتن اطلاعات از قاضی فرانسوی در مورد تحقیقات پیرامون تأمین مالی غیرقانونی کارزار ریاست جمهوری ۲۰۰۷ خود، متهم به فساد شناخت و وی را به ۳ سال حبس محکوم کرد که ۲ سال آن تعلیق شد. "تیری هرتسوگ"، وکیل سارکوزی و "گیلبرت آزیبرت"، مقام مهم سابق دادگاه فرجام نیز در این پرونده به فساد متهم شدند.

برای دو مظنون دیگر پرونده- تیری هرتسوگ، وکیل سارکوزی و قاضی گیلبرت آزیبرت- نیز مجازات یکسانی تعیین شد. هرتسوگ این حکم را به چالش خواهد کشید.

سارکوزی انجام هرگونه عمل خطایی را رد کرده است. "ژاکلین لافونت"، وکیل سارکوزی به BFMTV گفت آن‌ها درخواست تجدیدنظر خواهند کرد.

سارکوزی که طی سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ رئیس جمهور فرانسه بود، بارها تحقیقات در مورد تأمین مالی غیرقانونی کارزار خود را شکار موهومات خوانده است.

.
.
منبع : خبرفوری