سیاسی/ بین الملل گروه نوظهور عراقی موسوم به "سرایا اولیاء الدم" عملیات نظامی علیه نظامیان اشغالگر آمریکایی در ایام سفر پاپ فرانسیس به این کشور را متوقف و از سفر رهبر کاتولیک های جهان به سرزمین بین النهرین استقبال کرد. در بیانیه کوتاهی که گروه عراقی سرایا اولیاء الدم منتشر کرده و در رسانه های […]

سیاسی/ بین الملل 6041faa9e4999_6041faa9e499c گروه نوظهور عراقی موسوم به "سرایا اولیاء الدم" عملیات نظامی علیه نظامیان اشغالگر آمریکایی در ایام سفر پاپ فرانسیس به این کشور را متوقف و از سفر رهبر کاتولیک های جهان به سرزمین بین النهرین استقبال کرد.

در بیانیه کوتاهی که گروه عراقی سرایا اولیاء الدم منتشر کرده و در رسانه های عراقی و منطقه بازتاب گسترده ای داشته، گفته شده که اگر این سفر در روزهای یورش داعش به عراق، اشغال یک سوم خاک این کشور توسط تروریست ها و به اسارت گرفته شدن زنان ایزدی و مسیحی صورت می گرفت، در وجدان مصیبت دیدگان اثر بیشتری داشت.

این گروه که بیانیه خود را در آستانه سفر پاپ به عراق منتشر کرده، در عین حال تاکید کرده است که سرایا اولیاء الدم کلیه عملیات نظامی اش را در ایام سفر پاپ به عراق و حضور وی در این کشور، به احترام مرجعیت عالی عراق آیت الله سیستانی متوقف می کند.

در این بیانیه با اشاره به ترور ناجوانمردانه سرداران قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس توسط آمریکایی ها آمده است:‌ ما عرب هستیم و مهمان خود را گرامی می داریم و مانند آمریکایی ها که به مهمان عراق و سرباز اسلام، حاج قاسم سلیمانی و همرزمان او رحمهم الله خیانت کرد، خیانت نمی کنیم.

واکنش گروه عراقی به سفر پاپ به عراق

پاپ فرانسیس نیز روز گذشته در آستانه پرواز به سمت عراق در توئیتی نوشت:‌فردا برای سفر سه روزه عازم عراق می شوم. من مدتهاست که می خواهم با این مردمی که این همه رنج دیده اند، ملاقات کنم. من از شما می خواهم که این سفر را با دعا همراهی کنید، تا این

دیدار به بهترین شکل ممکن انجام شود و ثمرات مورد نظر را به بار آورد.

گروه سرایا اولیاءالدم در بیانیه سه بندی اش، همچنین از عملیات اخیر علیه عین الاسد ، محل استقرار نیروهای آمریکایی در استان الانبار عراق نیز استقبال کرده است.

عراقی ها خواستار اخراج نظامیان آمریکایی از کشورشان هستند و پارلمان این کشور در دی ماه سال ۹۸ قانونی را از تصویب نمایندگان این کشور گذراند که دولت عراق را مکلف می کند زمینه اخراج نیروهای اشغالگر را از هر طریقی فراهم نماید.

اخیرا حملات به مقرها و کاروان های نظامیان آمریکایی درعراق که تحرکاتشان بدون هماهنگی با دولت و سازمان نیروهای مسلح عراق صورت می گیرد، شدت گرفته است.

.
.
منبع : خبرفوری