سیاسی/ سیاست داخلی با وجود لغو نماز جمعه در برخی از شهرهای کشور، امروز نماز جمعه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و ائمه ‌جمعه در برخی شهرها در جمع نمازگزاران خطبه‌های خود را ایراد کردند. طی هفته‌های گذشته، برخی از شهرها شاهد برپایی نماز جمعه بودند؛ ائمه جمعه نیز در خطبه‌های عبادی و سیاسی […]

سیاسی/ سیاست داخلی 604220a6ab1d4_604220a6ab1d7 با وجود لغو نماز جمعه در برخی از شهرهای کشور، امروز نماز جمعه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و ائمه ‌جمعه در برخی شهرها در جمع نمازگزاران خطبه‌های خود را ایراد کردند.

طی هفته‌های گذشته، برخی از شهرها شاهد برپایی نماز جمعه بودند؛ ائمه جمعه نیز در خطبه‌های عبادی و سیاسی این هفته خود نیز به مسائلی از جمله FATF، انتخابات و حضور مردم، برجام، محیط زیست، مبارزه با داعش، تحریم‌ها، حمله به کشتی صهیونیستی، مسئله یمن اشاره کردند.

دوچرخه سواری‌زنان حذف شود اسلام ترویج می‌یابد

امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بار دیگر به موضوع دوچرخه‌سواری زنان پرداخت و گفت: دوچرخه سواری بانوان منجر به اختلاط دختر و پسر می‌شود و دین اسلام این اختلاط را جایز نمی‌داند.

وی با بیان اینکه نباید به بهانه استفاده دوچرخه منکرات را ترویج دهیم، ابراز داشت: این امر به بهانه تعلیم و تعلم، هوای پاک، درمان و … در اصفهان انجام می‌شود و باید مراقب باشیم که دشمن پشت صحنه چه اقداماتی را انجام می‌دهد و نباید برایمان گناه عادی شود.

آیت‌الله مهدوی با بیان اینکه آیه ۹۰ نحل مردم را از منکرات نهی می‌کند، ادامه داد: در این زمینه بر اساس فتوای رهبر معظم انقلاب دوچرخه سواری بانوان در جایی که در معرض دید همگانی و منجر به فساد و فحشاء است را حرام دانسته‌اند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب دوچرخه سواری بانوان را حرام نمی‌دانند و تنها در صورتی که منجر به فساد و فحشاء باشد و در معرض دید همگانی باشد را حرام دانستند.

ورزش بانوان در مدرسه و خانه انجام شود

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه ورزش بانوان در خانه و مدرسه می‌تواند انجام شود، ابراز داشت: مسئولان نباید درگیر برخی از رفتارهای هیجانی شوند و باید در این زمینه به اصول دینی و احکام اسلامی توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر و دادستان اصفهان برای دوچرخه سواری بانوان واکنش‌های خوبی را داشته‌اند، ابراز داشت: این در حالی است که یک وزیر بر خلاف فتوای رهبر معظم انقلاب صحبت کرده و رفتار ستاد امر به معروف و نهی از منکر در زمینه دوچرخه سواری بانوان نقد کرده است که چنانچه این امر آگاهانه باشد نباید این وزیر در جایگاهش بماند.

آیت‌الله مهدوی در ادامه با بیان اینکه سال آینده دو عید نیمه شعبان داریم، ادامه داد: ضروری است که مسلمانان در این زمینه هزینه‌هایی را برای ترویج فرهنگ اسلام و مهدویت انجام شود و این تبلیغ خانه به خانه انجام شود و همه شهرها و روستاها رنگ و بوی امام زمان (عج) بگیرد تا در تعجیل فرج ایشان اقدامی انجام دهیم.

قدرت های پوشالی برابر ملت ایران ذلیل شده اند/پیوستن به FATF چیزی جز راه برجام را طی نمی کند

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت در جمع نمازگران در مصلی با بیان اینکه مردم ایران اسلامی در برابر قدرت های پوشالی ایستادگی کرده و می کنند، اظهار داشت: ایران اسلامی به پشتوانه مردم در سایه مدیریت رهبری مقاوم پیش رفته است.

وی در ادامه با اشاره به مسئله پیوستن ایران به FATF و اینکه مکاران جهانی این را پی ریزی کرده اند، اضافه کرد: پیوستن به FATF چیزی جز راه برجام را طی نمی کند.

وی اصرار برخی از رجال سیاسی برای پیوستن به FATF را تفکری بیهوده عنوان و خاطر نشان کرد: برخی دوستان منطقه ای و جهانی می گویند که اگر بهFATF نپیوندیم در آینده روابط اقتصادی شان با ما دچار چالش می شود، مگر در عرض ۴۰ سال مقاومت ملت ایران با وجود تحریم ها دوستان دست مان را گرفتند؟!

امام جمعه اصفهان:دوچرخه سواری بانوان منجر به اختلاط دختر و پسر می‌شود؛ در خانه ورزش کنند/امام جمعه گیلان: مگر در این ۴۰ سال دوستان، دستمان را گرفتند؟!

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه ما به این افراد و تحلیلگران چندان هم بدبین نیستیم اما در ادامه راه ممکن است بدبینی در مردم ایجاد شود، خاطرنشان کرد: تنها راه نجات ملت ایران اینست که بنگرنند رهبر فرزانه ایران درباره نسخه های باطل غربی و شرقی چه تدبیری دارند.

آیت الله فلاحتی در ادامه سخنانش با اشاره به حمله هواپیماهای آمریکایی به سوریه و عراق در نزدیکی بوکمال اظهار داشت: جو بایدن با این اقدامات چند هدف را دنبال می کند، اولین پیام حملات به سوریه و عراق این بوده که به متعهدانشان اعلام کنند که ما هستیم و به ایران هم هشدار دهند که اگر به برجام بر نگردید، گزینه نظامی روی میز است.

وی بیان داشت: حمایت همه جانبه از صهیونیست ها که پی در پی شکست متوجه آنها می شود، حمایت از گروه های تکفیری شکست خورده و متلاشی شده از دیگر اهداف رئیس جمهوری آمریکا از این حمله است. بایدن با این کار می خواست به دنیا نشان دهد که علاوه بر تسلط در آمریکا، به دنیای بیرون این کشور هم می پردازد، در حالی که به گفته تحلیلگران بایدن بر وضعیت کرونا کشور خود مسلط نشده است.

ملت در انتخابات ۱۴۰۰ به نیروی حزب‌اللهی رای دهد

آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر یزد به توصیه‌های مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات سال آینده و اهمیت آن اشاره کرد و افزود: فردی که در راس قوه مجریه قرار می‌گیرد باید در عمل یک جوان مومن و فداکار در راستای اهداف و انقلاب اسلامی باشد .

وی ادامه داد: فردی باید در این سمت مهم در کشور قرار گیرد که هیچ تمایلی به غرب و استکبار نداشته و هوشیار و با بصیرت باشد و در برابر ترفندهای آنها به هیچ وجه دچار سستی نشود .

عضو فقهای شورای نگهبان به اهمیت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها اشاره کرد و یادآور شد: در این ارتباط که از اهمیت زیادی برخوردار است مردم باید افراد موجه و خادم واقعی کشور و جامعه را انتخاب کنند.

مدرسی با اشاره به اینکه در کشور برخی از فعالیت شوراها برای مسایل ضد فرهنگی هزینه شد و حتی با پول مردم بر علیه ارزش‌ها اقدام شده از همگان خواست با چشم باز و بررسی کامل رای دهند. مردم به افرادی که موضع‌گیری جدی در قبال غرب ندارند و عملکرد مناسبی تاکنون نداشته‌اند نباید رای دهند و این بر عهده مردم است که در این خصوص وظایف دینی و انقلابی خود را انجام دهند.

امام جمعه موقت یزد با بیان اینکه مشارکت در انتخابات سال آینده از اهمیت زیادی برخوردار است از همه مردم تقاضا کرد برای خنثی‌کردن توطئه‌های دشمنان به جد وارد عرصه شوند.

مدرسی مسئله برجام را مورد بررسی قرار داد و تاکید کرد: استکبار، آمریکا و اروپا به هیچکدام از وعده‌های خود در قبال برجام عمل نکردند بنابراین نباید تسلیم خواسته‌های آنها شد.

نباید از مواضع ناجوانمردانه آمریکایی‌ها در برجام غفلت کرد

آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با تسلیت ایام ارتحال حضرت ابوطالب(ع) بیان کرد: ایشان به استناد ادله قاطع و روشن از پشتوانه‌های بسیار بزرگ برای نهضت پیامبر گرامی اسلام بوده است. با مجاهدها و رشادت‌های حضرت ابوطالب بود که بسیاری از خطرها از پیامبر خدا دفع شد و پایه‌های اسلام با آن رشادت‌ها استوار شد.

امام جمعه قم با بیان اینکه قدر حضرت ابوطالب(ع) به درستی شناخته نشده است، تصریح کرد: حتی شاهد هستیم که در مواردی در حق این انسان بزرگ جفا شده است؛ همایش بین المللی در خصوص این شخصیت بزرگوار توسط مجمع جهانی اهل بیت(ع) برگزار می شود که از این اقدام بسیار خوب باید تشکر کرد و امیدواریم که خروجی‌های علمی این همایش مورد توجه حوزویان و دانشگاهیان قرار گیرد.

وی در ادامه با تبریک فرارسیدن مبعث پیامبر(ص) بیان کرد: امیدواریم همه بتوانیم در تحقق آرمان‌های بعثت پیامبر گرامی اسلام اقدام کنیم.

امام جمعه اصفهان:دوچرخه سواری بانوان منجر به اختلاط دختر و پسر می‌شود؛ در خانه ورزش کنند/امام جمعه گیلان: مگر در این ۴۰ سال دوستان، دستمان را گرفتند؟!

اعرافی با اشاره به اینکه وضعی که امروز صنایع و اقدامات ناصواب در تخریب محیط زیست به وجود آورده مشکل جهانی بوده و این آسیب‌ها در همه مناطق مشهود است تصریح کرد: توجه به محیط زیست وظیفه همگانی است که نباید از آن غفلت کرد و بخشی از آن مربوط به درختکاری است. توسعه باغات، جنگل‌ها و مراتع و کاشت درخت وظیفه عمومی است و آحاد مردم و مسؤولان در توسعه فضای سبز و صیانت از منابع طبیعی وظیفه ای مهم بردوش دارند.

امام جمعه قم با بیان اینکه گسترش فضاهای سبز توسط شهرداری‌ها و صیانت از جنگل‌ها و مراتع باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: صرفه جویی در مصرف آب و اصلاح نظام آبیاری در بخش کشاورزی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته احسان و نیکوکاری گفت: باید از اقدامات کمیته امداد تشکر کرد و این نهاد مانند گذشته سرفصل‌های خوبی را در برنامه‌های خود دنبال می کند.

اعرافی ادامه داد: در کنار کمیته امداد گروه‌های جهادی، مردمی و خیرین در این یک سال زحمات بسیاری کشیدند و کمک‌های مومنانه و فرمان رهبری را اجرایی کردند تا آلام نیازمندان کاهش یابد. در آستانه سال جدید و ماه مبارک رمضان حرکت‌ها در مسیر انفاق و مواسات باید مورد توجه قرار گیرد و البته دولت و مسؤولان باید در نظام برنامه ریزی و بودجه ریزی خود این مسئله را مورد توجه قرار دهند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به مسئله برجام خاطرنشان کرد: نباید از مواضع ناجوانمردانه آمریکایی‌ها غفلت کرد؛ در عمق و باطن این پوستین‌های رنگارنگ و متفاوت یک سیاست شیطانی از سوی آمریکا دنبال شده که هدف آن مقابله با کشورهای آزاده است.

وی با اشاره به اینکه همین اواخر اسرائیل آزمایش‌های جدید اتمی و هسته ای خود را آغاز کرد گفت: آنها یک دولت و کشور مستقل و آزاد که خودش می‌گوید به دنبال سلاح هسته ای نیست را زیر فشار قرار می‌دهند و اروپایی‌های نادان و عهد شکن باز هم به دنبال صدور قطعنامه هستند هرچند حرفشان هیچ اعتباری ندارد. کنوانسیون‌های بین المللی ابزاری برای اعمال قدرت و زوگویی به عالم تبدیل شده است و هر روز زور جدیدی را بر کشورهای عالم می‌خواهند تحمیل کنند.

وی خطاب به غربی‌ها تاکید کرد: خود شما داعش را تقویت کردید و تروریست‌ها را پرورش دادید ولی ایران این نظام تروریستی را نابود کرد و به جای تشکر سردار عزیز ما را به شهادت رساندید. در قصه یمن به خلاف‌های عربستان سعودی اعتراف کردید و ملت بزرگ و شجاع یمن را به اسارت کشیدید؛ ملت‌های ایران، عراق، یمن، محور مقاومت و همه آزادگان عالم در برابر شما می‌ایستند و قدرت پوشالی شما را در هم می‌شکنند.

سیاست چماق و هویج برای پرونده هسته‌ای ایران تمام شده است

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به اقدام نظامی اخیر آمریکا گفت: شاید این دومین اقدام نظامی است که با دستور مستقیم و علنی رئیس جمهور آمریکا در عراق و سوریه انجام می‌شود.

وی افزود: بایدن از دستور مستقیم حمله به مقر منصوب به ایرانیان چه اهدافی را دنبال می‌کند؟ منطقه پس از شهادت سردار مقاومت، دست‌خوش تغییرات بوده است و مطالبه انتقام سخت وجود دارد.برخلاف تصور آمریکا، حشد الشعبی نیرومندترین تشکیلات مردمی در عراق است و اقدامات آمریکا موجب شعله ور شدن خشم مردم عراق می‌شود.

سیاست چماق و هویج برای پرونده هسته‌ای ایران تمام شده است

وی با اشاره به اتفاقات مربوط به پرونده هسته‌ای ایران گفت: سیاست چماق و هویج برای پرونده هسته‌ای ایران تمام شده است.

آل هاشم سپس در خصوص کشتی تجاری صهیونیستی نیز افزود: گروهی بر این باورند که این حادثه به دست گروه‌های مقاومت بوده است. دشمنان باید بدانند دست هسته‌ها و گروه‌های مقاومت در هر جا باز است. گروهی دیگر بر این باورند که این اقدام نوعی خود زنی از سوی رژیم صهیونیستی است که می‌خواهند از یک سو ایران را در مجامع بین المللی به خراب کاری محکوم کنند.

وی افزود: اگر این کشتی هدف تیر غیب نیروی مقاومت قرار گرفته باشد، رسوایی صهیونیست‌ها است و اگر خود زنی باشد، نشان از درماندگی آنها است.

امام جمعه اصفهان:دوچرخه سواری بانوان منجر به اختلاط دختر و پسر می‌شود؛ در خانه ورزش کنند/امام جمعه گیلان: مگر در این ۴۰ سال دوستان، دستمان را گرفتند؟!

ضرورت برگزاری پرشور انتخابات ۱۴۰۰

آل هاشم همچنین با تاکید بر ضرورت برگزاری پرشور انتخابات ۱۴۰۰ گفت: انتخابات پر شور با انتخاب اصلح باید مدنظر باشد که با تعیین شاخص و معیارها و همچنین با رعایت اخلاق انتخاباتی، به تشکیل دولت اسلامی و کارآمد و حزب الهی منجر شود.

وی افزود: هدف اصلی از پر شور شدن انتخابات، تقویت روحیه انقلابی در جامعه بوده و راهکار آن، امید آفرینی است. عملکرد و کارآمدی نظام را تبیین کنیم و تنها اشکالات را نگوییم. بی نتیجه انگاری مشارکت در انتخابات، برداشت بدی است. هر جا که به جوانان اعتماد کرده‌ایم موفق شده‌ایم، جوانان هستند که بعد از انقلاب در عرصه‌ها حضور یافته و فداکاری کرده‌اند.

وی سپس با اشاره به روز درختکاری گفت: امروز کارکنان فضای سبز شهرداری تبریز به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی در نماز جمعه حضور دارند که جا دارد از این عزیزان و کارگران با غیرت و کارشناسان عزیز فضای سبز شهرداری، تشکر کنم. درختکاری بسیار مهم است اما مواظبت از این درخت‌ها هم بسیار مهم است. باید در رابطه با هرس کردن درختان دقت خرج داد و با قطع درخت‌های خشک و بی ثمر، آب اسراف نشود. پیامبر (ص) می‌فرمایند هر مسلمانی بذری یا درختی بکارد و از میوه این بذر و درخت، یک انسان و پرنده‌ای استفاده کند، برایش صدقه حساب می‌شود.

آل هاشم سپس با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست گفت: در قانون اساسی آلوده کردن محیط زیست منع شده است، ابلاغیه‌های متعددی از سوی مقام معظم رهبری راجع به مسأله حفاظت محیط زیست صادر شده است.

وی با اشاره به سالگرد شهادت شهید باکری و شهدای عملیات بدر گفت: سالگرد شهید باکری و شهدای عملیات بدر است، لازم است از حماسه‌های آنان قدردانی کنیم. اردوهای راهیان نور حرکت بسیار عالی بود که در انتقال فرهنگ جهاد به نسل جوان مؤثر بود.

.
.
منبع : خبرفوری