خسرو خورشیدی، طراح صحنه و مدرس تیاتر، پس از مدتی اقامت در آمریکا، به ایران بازگشته‌ است. به گزارش خبر فوری، خسرو خورشیدی در دیدار با نیکنام حسینی‌پور گفت: «من دوست داشتم هر آنچه را که می توانم در مملکت خودم ارائه دهم و باعث سربلندی آن شوم، به همین دلیل به ایران بازگشتم. متاسفانه […]

60425b373324b_60425b373324d خسرو خورشیدی، طراح صحنه و مدرس تیاتر، پس از مدتی اقامت در آمریکا، به ایران بازگشته‌ است.

به گزارش خبر فوری، خسرو خورشیدی در دیدار با نیکنام حسینی‌پور گفت: «من دوست داشتم هر آنچه را که می توانم در مملکت خودم ارائه دهم و باعث سربلندی آن شوم، به همین دلیل به ایران بازگشتم. متاسفانه اینجا بخش زیادی از افراد تکرو هستند و میخواهند فردی عمل کنند، در صورتی که جامعه مثل تسبیح است و نخ تسبیح آن ایران و وطن پرستی است. خسرو خورشیدی که سال ۱۳۸۲ در دانشگاه هنر بازنشسته شد تا سال ۱۳۹۲ در دانشگاه تهران به تدریس ادامه داد. او در این دوره به خوبی توانست دانش و تجربه خود را در اختیار نسل جوان قرار دهد.

طراحی غیر اصولی صحنه های تئاتر

خورشیدی با اشاره به طراحی‌های غیر اصولی صحنه گفت: صحنه‌های طراحی شده در همه سالن‌های تئاتر ایران اشتباه است و حتی از نظر ایمنی مشکل دارد. تنها سالنی که صحنه آن خوب و اصولی طراحی و ساخته ‌شده تالار وحدت است.

دلتنگی برای وطن

خورشیدی در ادامه صحبت هایش گفت بعد از سربداران به قدری به من بی‌وفایی شد که تصمیم گرفتم به آمریکا بروم و حدود هشت سال آنجا زندگی کردم، اما نتوانستم آنجا بمانم و به ایران بازگشتم. مادیات مهم نیست و اخلاقیات اهمیت دارد اما متاسفانه در عرصه هنر حسادت‌های بی موردی وجود دارد که اصلا خوب و شایسته نیست.

خسرو خورشیدی پنجم آذر سال ۱۳۱۱ در همدان متولد شد او از پایه گذاران رشته تحصیلی طراحی صحنه در دانشگاه‌های ایران بود و به همین دلیل روز پنجم آذر را روز طراحی صحنه نامیده‌اند. خورشیدی همچنان مشغول به کار است و کتابی را نیز تالیف و چاپ کرده، همچنین در این مدت چندین نمایشگاه نیز برگزار کرده ‌است.

.
.
منبع : خبرفوری