سیاسی/ انتخابات درحالی‌که تنها ۱۰۲ روز تا انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ باقی مانده، تاکنون تنها ۵ نفر رسما نامزدی خود در این انتخابات را اعلام کرده‌اند. به گزارش خبر فوری، اولین و آخرین چهره‌ای که رسما وارد عرصه انتخابات شده‌اند، دو نظامی هستند. اولی، سردار حسین دهقان، وزیر پیشین دفاع و مشاور نظامی فرمانده کل قوا […]

سیاسی/ انتخابات 604615970dfcc_2021-03-08_15-46 درحالی‌که تنها ۱۰۲ روز تا انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ باقی مانده، تاکنون تنها ۵ نفر رسما نامزدی خود در این انتخابات را اعلام کرده‌اند.

به گزارش خبر فوری، اولین و آخرین چهره‌ای که رسما وارد عرصه انتخابات شده‌اند، دو نظامی هستند.

اولی، سردار حسین دهقان، وزیر پیشین دفاع و مشاور نظامی فرمانده کل قوا و دیگری سردار سعید محمد که تا دیروز فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا بود.

به جز این دو، که هنوز روشن نیست کدام جریان سیاسی را نمایندگی می‌کنند، سه چهره دیگر هم در فضای مجازی خبر از کاندیداتوری داده‌اند.

حسن سبحانی استاد اقتصاد دانشگاه و نماینده اصولگرای پیشین مجلس یکی از این چهره هاست. او که پیش از این هم نامزد ریاست جمهوری شده اما از فیلتر شورای نگهبان عبور نکرده است، بار دیگر به طور توییتری خبر از نامزدی‌اش داده است.

علی مطهری فرزند شهید مطهری که برای انتخابات مجلس یازدهم ردصلاحیت شد، چهره دیگری است که گفته کاندیدا می‌شود و دلیلی برای ردصلاحیت خود نمی‌بیند.

محسن رُهامی که از چهره های اصلاح‌طلب است نیز گفته، کاندیدای این انتخابات است. او البته از سوی احزاب اصلاح‌طلب رسما از حمایت تشکیلاتی برخوردار نیست.

به این ترتیب از میان ۵ نامزدی که رسما وارد عرصه انتخابات شده اند، دو نفر سابقه نظامی، دو نفر سابقه نمایندگی مجلس و یک نفر لباس روحانیت بر تن دارند. اما به جز سردار محمد که ممکن است نامزد اجماعی اصولگرایان شود، عملا دیگر چهره‌ها شانسی برای نمایندگی یکی از دو جناح اصلی حاضر در انتخابات را نخواهند داشت.

ابراهیم رئیسی، محمدباقر قالیباف، محمدجواد ظریف، محمدجواد آذری جهرمی و سیدحسن خمینی چهره‌هایی هستند که در روزهای آتی باید درباره حضور خود در انتخابات اعلام نظر کرده و تنور انتخابات را گرم کنند.

.
.
منبع : خبرفوری