رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی ایران گفت: اگر قرار است کسی سفر نکند چرا همه امکانات حمل و نقل برای خرید بلیت مهیاست؟ حرمت الله رفیعی گفت: اگر مسافرتها از طریق آژانس‌ها انجام شود نهادهای مرتبط می‌توانند بر رعایت اصول بهداشتی سفرهای نوروزی نظارت کنند. اکنون تورهای گردشگری برگزار می‌شود همان طور که بازارها را […]

60475f9d5e609_60475f9d5e617

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی ایران گفت: اگر قرار است کسی سفر نکند چرا همه امکانات حمل و نقل برای خرید بلیت مهیاست؟

حرمت الله رفیعی گفت: اگر مسافرتها از طریق آژانس‌ها انجام شود نهادهای مرتبط می‌توانند بر رعایت اصول بهداشتی سفرهای نوروزی نظارت کنند. اکنون تورهای گردشگری برگزار می‌شود همان طور که بازارها را نبسته اند و می‌بینیم که در این روزها بسیار هم شلوغ است. تنها جایی که می‌توان از آن طریق سفرها را کنترل کرد همین آژانس‌ها هستند چون می‌توان فهمید مسافر به کدام هتل رفته و یا به کدام مناطق سفر کرده است و این سفر در چه شرایطی انجام شده است. این موارد در ستاد تصویب شده اما باز هم شاهد تناقض گویی ها هستیم یک باره می‌بینیم که سخنگوی ستاد مبارزه با حرف دیگری می‌زند.

وی افزود: به ما می‌گویند صبر کنید در حالی که کمتر از دو هفته به عید مانده است. ما باید برای آن زمان فروش داشته باشیم نمی‌توانیم روز قبل پکیج سفر ببندیم و تور بفروشیم و به مسافر هم بگوییم یا سفر به آن نقطه انجام می‌شود یا نه. از یک طرف می‌گویند تور نفروشید از طرف دیگر سیستم فروش باز است.

رفیعی گفت: متأسفانه وزارت میراث فرهنگی هیچ وقت نتوانست دفاعی از صنعت گردشگری کند که برای منافع ملی مفید باشد و چرخ اقتصاد دفاتر هم بچرخد. امهال مالیات هیچ وقت انجام نشد و بسته‌های حمایتی نیز کارکردی نداشتند. به تازگی هم مشاهده کردیم که اعلام شد با کشور اندونزی تفاهم نامه امضا کردند تا تورهای گردشگری بین دو کشور برگزار شود اما بخش دیگری از همین دولت اعلام می‌کند که پرواز از مقصد اندونزی ممنوع است. جالب‌تر اینکه از ۳۰ کشوری ورود گردشگر به ایران ممنوع شده که حتی یک نفر هم از آن کشورها به ایران، ورودی نداشتیم!

این فعال صنعت گردشگری بیان کرد: از یک ماه پیش تبلیغات مسموم درباره آژانس‌های مسافرتی به وجود آمده که نمی‌دانیم دلیلش چیست به عنوان مثال یک بار گفتند تور واکسن برگزار می‌شود یک بار دیگر از برگزاری تور ترکیه با نرخ نزدیک به دو میلیارد تومانی خبر دادند. بار دیگر گفتند عروسی میلیاردی در لواسان برگزار شده در حالی که هیچکدام از اینها توسط آژانس‌های مسافرتی مجوزدار انجام نشده است. گویا جریانی برای تخریب آژانس‌ها در حال شکل گیری است.

رفیعی همچنین درباره برخی اظهار نظرها درباره نظارت بر تورها نیز گفت: سال پیش وزارت میراث فرهنگی اعلام کرد که تمام تورهای گردشگری در سامانه‌ای ثبت می‌شود اصلاً چنین اتفاقی نیفتاد و هیچ سامانه‌ای به دفاتر برای ثبت تورها معرفی نشد. از یک سو می‌گویند مسافران باید به همراه خودشان رزرو اتاق هتل به همراه داشته باشند آیا گرفتن وچر جعلی هتل کار سختی برای افراد است که یکی از شروط سفر را وچر اعلام می‌کنند؟

.
.
منبع : خبرفوری