سیاسی/ بین الملل برخی منابع خبری از مرگ سرلشگر «علی ظافر الشهری»، فرمانده پایگاه هوایی ملک عبدالله جده عربستان خبر می‌دهند. گزارش‌های متعددی درباره دلیل مرگ این مقام نظامی سعودی یاد شده و برخی منابع دلیل مرگ الظافری را سقوط هنگام کوهنوردی یاد کرده‌اند. این در حالی است که یکی از اعضای نزدیک به خانواده […]

سیاسی/ بین الملل 60485d3bf2e91_2021-03-10_09-16 برخی منابع خبری از مرگ سرلشگر «علی ظافر الشهری»، فرمانده پایگاه هوایی ملک عبدالله جده عربستان خبر می‌دهند.

گزارش‌های متعددی درباره دلیل مرگ این مقام نظامی سعودی یاد شده و برخی منابع دلیل مرگ الظافری را سقوط هنگام کوهنوردی یاد کرده‌اند.

این در حالی است که یکی از اعضای نزدیک به خانواده این سرلشگر سعودی مرگ وی هنگام کوهنوردی را رد کرده و گفته است که الظافری در یکی از بیمارستان‌های جده جان خود را از دست داده است.

برخی منابع دیگر نیز گفته‌اند که این مقام نظامی سعودی در جریان حملات موشکی و پهپادی اخیر نیروهای جنبش انصارالله به اهدافی در عمق خاک سعودی کشته شده است.

ارتش یمن یکشنبه شب از عملیات گسترده و شلیک هشت موشک بالستیک به اهداف نظامی و حیاتی در عربستان سعودی خبر داد.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در نشست خبری که از رسانه‌های این کشور پخش شد، گفت که یگان پهپادی و موشکی یمن در عملیاتی مشترک و ترکیبی ۲۲ موشک و پهپاد به سمت عربستان سعودی شلیک و ارسال کرده‌اند.

او گفت که در این عملیات که «معادله بازدارنده ۶» نامگذاری شده، هشت موشک بالستیک و ۱۴ فروند پهپاد تهاجمی دور برد استفاده شده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در تشریح این عملیات مهم گفت که در این عملیات، شرکت نفت ملی عربستان سعودی (آرامکو) و همچنین بندر نفتی «رأس التنورة» و اهداف نظامی در شهر «الدمام» (شرق عربستان)، با ۱۰ پهپاد از نوع صماد ۳ و یک فروند موشک از نوع ذوالفقار هدف قرار گرفته است.

.
.
منبع : خبرفوری