سیاسی/ سیاست داخلی رسا: عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه خروجی اف ای تی اف سلطه اقتصادی بر نظام اسلامی است، گفت: امروز برگ برنده نظام اسلامی قدرت موشکی است. حجت الاسلام سید احمد خاتمی نسبت به استفاده ابزاری از بعضی آیات و روایات واکنش نشان داد و گفت: ادبی که اهل بیت عصمت […]

سیاسی/ سیاست داخلی 6048c9f74d4f7_6048c9f74d4fb رسا: عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه خروجی اف ای تی اف سلطه اقتصادی بر نظام اسلامی است، گفت: امروز برگ برنده نظام اسلامی قدرت موشکی است.

حجت الاسلام سید احمد خاتمی نسبت به استفاده ابزاری از بعضی آیات و روایات واکنش نشان داد و گفت: ادبی که اهل بیت عصمت و طهارت(ع) درباره قرآن کریم به ما می آموزند این است که ما باید در برابر قرآن کریم زانو زده و بهره های بایسته را از این کتاب بزرگ آسمانی ببریم و ما را از این که سلیقه خود را بر قرآن کریم تحمیل کنیم بر حذر داشته اند؛ به عبارت دیگر اهل بیت(ع) به ما آموخته اند که شاگرد قرآن کریم باشیم.

وی ادامه داد: این مسأله، مسأله مهمی است و ما باید در عرصه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تلاشمان این باشد که از قرآن کریم استفاده ابزاری نداشته باشیم.

خاتمی با اشاره ه آیه ۵۵ و ۵۶ سوره مبارکه انفال تأکید کرد: اخیراً درباره آیه ۵۶ سوره انفال مطالبی گفته شده است؛ از این آیه برداشت شده است که پیامبر اکرم(ص) به صورت مکرر با کفار عهد می بسته و آنها نیز همواره معاهدات را نقض می کردند؛ افرادی که این برداشت را کرده اند گفته اند که اگر انقلابی های دو آتشه و تندرو در آن دوران می بودند، پیامبر(ص) را «ساده لوح» می نامیدند.

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اولاً معنای «الذین عاهدت منهم» محل خلاف است که آیا «یک پیمان بوده و چند نقض عهد؟» و یا «چند پیمان بوده و چند نقض عهد؟» که بسیاری از مفسران تصریح کرده اند که مراد از «عهد» در این آیه شریفه، «یک عهد و چند مرتبه نقض عهد» بوده است.

وی افزود: ثانیاً اگر هم «چند عهد و چند مرتبه نقض عهد» بوده(هر چند قطعاً تفسیر آیه این نیست) نیز باید دانست که شرایط پیامبر(ص) با شرایط امروزی متفاوت بوده است؛ یعنی ایشان از جهت قدرت سیاسی با مشکل مواجه بوده اند؛ در برخی شرایط، پیامبر اکرم(ص) در موضع قدرت بوده است؛ در سوره محمد(ص) خداوند متعال به پیامبر اکرم(ص) خطاب می کند که «حال که در موضع قدرت هستید دعوت به صلح نکن»؛ از این رو باید دانست که همه آیات قرآن کریم را باید با یکدیگر تفسیر کرد و به گونه نباشیم که «نؤمن ببعض و نکفر ببعض» قلمداد شویم؛ بر اساس آیات قرآن کریم هنگامی که در موضع قدرت قرار داریم نباید با دشمن پیمان صلح ببندیم.

خاتمی بیان کرد: همچنین باید به این نکته توجه داشت که توهین برای همگان امری ناپسندیده است و درخواست می کنم همه نسبت به این موضوع توجه داشته باشند؛ همین انقلابی های دو آتشه بودند که در هشت سال دفاع مقدس افتخار آفریدند؛ اگر همین امروز هم برای کشور و انقلاب مشکلی اتفاق بیافتد باز همین انقلابی های دو آتشه هستند که پیشگام عرصه دفاع هستند؛ همین انقلابی های دو آتشه هستند که مدافع حرمند؛ بنده همه و خودم را توصیه می کنم که اگر قرار است فرهنگ گفتمان ادبی گسترده شود، همه باید رعایت کرده و با نیش و کنایه صحبت نکنند؛ اتفاقاً انقلابی های دو آتشه اند که ولایتمدار هستند.

عضو فقهای شورای نگهبان تصریح کرد: همیشه می گفتیم، می گوییم و خواهیم گفت که انقلابی و انقلابی های دو آتشه منضبط ترین و پایبندترین افراد به قانون بوده و بی ترمز نیستند؛ این که برخی می گویند حزب اللهی ها بی ترمز هستند، تخریب است، زیرا اینگونه نبوده و حزب اللهی ها با ولایت بوده و هیچگاه موضع ولایت را نمی دیدند، نمی بینند و نخواهند دید.

وی با بیان اینکه ما باید قاطعیت دین را به دشمنان نشان دهیم و بدانیم که این قاطعیت باید همراه با مصلحت باشد، تأکید کرد: اگر قرار است که استناد به قرآن شود در آیه بعدی آیه ۵۶ سوره انفال آمده است که اگر در جنگ با کفار قرار گرفتید آنها را «تار و مار» کنید، به گونه ای که کسانی که ندیدند، از این جریان عبرت بگیرند؛ این به ما می آموزد که با دشمنان خودتان قاطع صحبت کرده و عمل کنیم.

قدرت موشکی تنها یک شعار نیست، بلکه همان چیزی است که عین الاسد را به خاک سیاه نشاند؛ قدرت موشکی ایران داعش را به روز سیاه نشاند

خاتمی مطرح کرد: در آیه ۵۸ سوره انفال نیز آمده است که اگر نسبت به نقض عهد و خیانت دشمن خوف داشتیم باید به آنها اعلام کنیم که عهد ما به پایان رسیده است؛ در قصه آمریکا، آن رییس جمهور نادان سابق، با آن امضای بی اعتبارش به دنیا نشان داد که برجام را کنار زد؛ در آیه ۵۸ سوره انفال آمده است که اگر نسبت به خیانت دشمن خوف هم داشته باشید عهدتان را با او به پایان برسانید، در حالی که همه شاهد بودیم که آمریکا در قصه برجام در عمل به ما خیانت کرد.

عضو شورای عالی حوه های علمیه ابراز کرد: کیست که نداند آمریکا در برجام خیانت کرد؟ البته بنده همه ابعاد قضیه را می گویم و این که ما در برجام بمانیم یا نمانیم به تصمیم رهبری بستگی دارد و ما تسلیم فرمان ولایت هستیم، همانگونه که اصل ۱۱۰ قانون اساسی این اختیارات را به رهبری واگذار کرده است.

وی بیان کرد: قرآن کریم در آیه ۶۰ سوره انفال «و اعدوا ماستطعتم من قوه» نیز بر ضرورت قدرت موشکی اصرار و تأکید دارد؛ این آیه به ما می گوید که ای مسلمانان قدرت موشکی پیدا کنید؛ راهبرد نظام جمهوری اسلامی در عرصه دفاعی بازدارندگی است؛ ما همواره باید تلاش کنیم تا دشمنان از ابهت و اقتدارمان هراس داشته باشند.

خاتمی تصریح کرد: امروز برگ برنده نظام اسلامی قدرت موشکی ایران است؛ موضع صریح رهبر معظم انقلاب و مسؤولانی که همراه با ایشان هستند، بر قدرت موشکی تکیه دارد و می گویند این قدرت موشکی مطلقاً قابل مذاکره نیست، زیرا همین قدرت است که خواب را از چشم رژیم صهیونیستی و دشمنان نظام اسلامی ربوده است.

عضو فقهای شورای نگهبان عنوان کرد: قدرت موشکی تنها یک شعار نیست، بلکه همان چیزی است که عین الاسد را به خاک سیاه نشاند؛ قدرت موشکی ایران داعش را به روز سیاه نشاند؛ روزی که داعش به مجلس حمله کرده بود بلافاصله سپاه پاسداران با چند موشک مقر فرماندهی شان را مور حمله قرار داد و همان عامل شکست این پدیده تکفیری شد.

وی با بیان اینکه خط ولایت، نفی مذاکره است و باید غرور متکبران را بشکنیم، تأکید کرد: در شرایط کنونی و با تغییر تیم حاکمیت آمریکا، دشمنان می خواهند با مذاکره مجدد نظام اسلامی را دچار چالش کنند و به فضل خداوند متعال نخواهند توانست؛ با این ولی مقتدر و هوشیار و مردمی وفاداری که داریم ان شاءالله از یک سوراخ دو بار گزیده نخواهیم شد.

خاتمی در بخش دیگر سخنان خود ماجرای اف ای تی اف را مورد توجه قرار داد و با اشاره به اینکه نظام ما نظام قرآنی است و نظام قرآنی بر قاعده نفی سبیل تأکید دارد، گفت: این یعنی نباید اجازه دهیم که بیگانگان بر جامعه اسلامی سلطه داشته باشند؛ بر اساس آیه شریفه نفی سبیل، خداوند هیچ راه سلطه ای برای کافران بر مسلمانان قرار نداده است.

وی با بیان اینکه خروجی اف ای تی اف سلطه اقتصادی بر نظام اسلامی است، گفت: دشمن از این طریق دخل و خرج ما را متوجه می شود؛ شفافیت دخل و خرج کشور ما چه ربطی به این دشمنان فضول دارد؟ این ها فضول هایی هستند که در تصمیم گیری هایشان از آمریکا تأثیر می پذیرند و اعضایش را دشمنان ایران تشکیل می دهند، از این رو این قرارداد اف ای تی اف را مصداق سلطه می دانم و هرگز به آن رأی نخواهم داد.

.
.
منبع : خبرفوری