فارس نوشت: حضور حضرت آیت الله خامنه ای در نقطه صفر مرزی و منطقه پرخطر عملیاتی والفجر۱۰، بیش از هر چیز نشان‌دهنده شجاعت در الگوی مدیریت جهادی است که یادآور سخن شهید مهدی باکری است که می گفت: «فرمانده آن است که به سرباز نگوید برو، بگوید بیا»! یکی از تصاویر ناب و ماندگار دفاع […]

رهبر انقلاب در نقطه صفر مرزی و زیر آتش +عکس

فارس نوشت: حضور حضرت آیت الله خامنه ای در نقطه صفر مرزی و منطقه پرخطر عملیاتی والفجر۱۰، بیش از هر چیز نشان‌دهنده شجاعت در الگوی مدیریت جهادی است که یادآور سخن شهید مهدی باکری است که می گفت: «فرمانده آن است که به سرباز نگوید برو، بگوید بیا»!

یکی از تصاویر ناب و ماندگار دفاع مقدس، بازدید و دریافت گزارش حضرت آیت الله خامنه ای از محسن رضایی در نقطه صفر مرزی در خلال عملیات والفجر۱۰ در اسفند ۱۳۶۶ است.

رئیس جمهور مملکت که ریاست شورای عالی دفاع را برعهده دارد، در رفتاری بی ریا، در فضای باز، روی زمین خدا، زیر آسمان سخاوت پروردگار، در نقطه صفر مرزی با فرمانده کل سپاه نشسته اند؛ نقشه را باز کرده اند و درباره مرز و مرزبانی و پاسداری از مرزها در یک عملیات هجومی خطیر و مبتکرانه صحبت می کنند؛ بی آنکه هراسی به دل راه دهند از ترکش بیگانه، بی آنکه به خود بیاندیشند؛ تماماً به سوی هدف و ادای تکلیف.

حضور حضرت آیت الله خامنه ای در نقطه صفر مرزی و منطقه پرخطر عملیاتی والفجر۱۰، بیش از هر چیز نشان دهنده شجاعت، کفایت و درایت در الگوی مدیریت جهادی است؛ این رفتار اصیل، یادآور سخن شهید مهدی باکری است که می گفت: «فرمانده آن است که به سرباز نگوید برو، بگوید بیا»!

رهبر انقلاب در نقطه صفر مرزی و زیر آتش +عکس

همین روحیه ادای تکلیف، رمز موفقیت والفجر۱۰ شد. چنانکه حضرت روح الله (ره) در حین عملیات، در پیامی به فرمانده کل سپاه نوشت: «جناب آقای محسن رضایی، فرمانده محترم کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از عنایات خداوند بزرگ و توجه رسول معظم او به این ملت مقاوم و ایثارگر و رزمندگان سلحشور اسلام در پیروزی بزرگ و برق آسای «والفجر۱۰» سپاسگزارم. به یقین این هدیه الهی، از ختم این سال پر حادثه، تحقق وعده إن تَنصُروا اللهَ یَنصُرکُم و یُثَبِّتْ أَقدامَکُم [است]».

این حضور در خط مقدم جبهه، درست ۱۵ ماه قبل از رهبر شدن آقای رئیس جمهورِ عمل به تکلیف بود؛ «همان وقت هم در جمعی گفتم که اگر بر من واجب و تکلیف بشود که در سمت ریاست عقیدتی – سیاسی گروهان ژاندارمری زابل مشغول شوم، می‌رفتم و مشغول می‌شدم». (بیانات مورخ ۱۸ مرداد ۶۸).

خدمت، خدمت است و نقطه صفر مرزی که خون شهیدان در دفاع از آن ریخته، خاکش مقدس است؛ خواه در مرز غربی حلبچه باشد و خواه در مرز شرقی زابل. مرز، مرز است. سرباز، سرباز است. و تکلیف، تکلیف.

۲۷۲۱۵