چهره سیاسی اصولگرا گفت: برای افزایش مشارکت در انتخابات، باید زمینه سازی هایی صورت بگیرد از جمله، تببین آثار مشارکت سیاسی و دلایل مثبت آن برای مردم. حجت الاسلام محمد تقی رهبر، عضو جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به این سوال که آیا با مشارکت محدود برای انتخاب مطلوب موافقید؟، به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: خیر، […]

ردپای گرانی در انتخابات ریاست جمهوری 1400

چهره سیاسی اصولگرا گفت: برای افزایش مشارکت در انتخابات، باید زمینه سازی هایی صورت بگیرد از جمله، تببین آثار مشارکت سیاسی و دلایل مثبت آن برای مردم.

حجت الاسلام محمد تقی رهبر، عضو جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به این سوال که آیا با مشارکت محدود برای انتخاب مطلوب موافقید؟، به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: خیر، انتخاباتی مطلوب است که اکثریت مشارکت همراه باشد. زیرا مشارکت حداکثری هم آبروی نظام و تودهنی به دشمن است و هم وفاداری به خون شهدا.

بیشتر بخوانید؛

چه کسانی دنبال مشارکت محدود در انتخابات ۱۴۰۰هستند؟

وی افزود: بنابراین مشارکت محدود مطلوب نبوده و باید به دنبال آن بود تا حضور مردم پای صندوق های رای پرشکوه باشد. متاسفانه فشارهای اقتصادی زیادی بر زندگی مردم سایه انداخته است و باید برای کم شدن این فشارها تلاش کرد.

این نماینده اسبق مجلس گفت: گرانی، بیماری و بیکاری دست به دست هم داده و معیشت مردم را سخت کرده است. فردی هم که کاندیدای انتخابات می شود، باید شناخته شده، توانمند و متعهد، دارای تجربه مدیریتی، ولایتمدار و … داشته باشد. برای مردم باید مشوق هایی را فراهم کرد، جلوی گرانی را گرفت و فردی صالح، انقلابی که توجه‌اش معطوف مردم بوده و وابستگی سیاسی ندارد، روی کار بیاید.

ردپای گرانی در انتخابات ریاست جمهوری 1400

همچین حجت الاسلام حسین سبحانی نیا، نماینده ادوار مجلس به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: هرچه مشارکت مردم در انتخابات بیشتر باشد، قطعا برای مصلحت و تحکیم نظام موثرتر است.

وی گفت: به همین دلیل بارها رهبر انقلاب بر مشارکت حداکثری در همه انتخابات ها تاکید داشتند. در انتخابات پیش رو نیز، حضور مردم پای صندوق های آرا، نشان دهنده مشارکت ملت در سرنوشت سیاسی و اجتماعی‌شان بوده و همچنین دلیلی بر شعور و آگاهی سیاسی مردم برای اداره نظام است. بنابراین باید برای مشارکت حداکثری مردم تلاش کرد.

این چهره اصولگرا تاکید کرد: برای افزایش مشارکت، باید زمینه سازی هایی صورت بگیرد از جمله، تببین آثار مشارکت سیاسی و دلایل مثبت آن برای مردم. زیرا آنها از مسئله گرانی و فرهنگی گلایه مند هستند. راه علاج این گلایه مشارکت حداکثری برای انتخاب کاندیدایی است که در خدمت مردم بوده و از حقوق آنان دفاع کند. این موضوع نیاز به فرهنگ سازی دارد و مسئولان مربوطه مانند صداوسیما به آن بپردازنند.همچنین شورای نگهبان، وزارت کشور و … باید با نگاهی منصفانه به جامعه، زمینه حضور افرادی که دلسوز نظام و دارای سواق مثبت هستند را فراهم کنند.

۲۷۲۷