سیاسی/ بین الملل وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، دولت واشنگتن "پاملا اسپراتلن" را برای رهبری نیروی ضربت، موظف به رسیدگی به حملات صوتی ادعا شده علیه مقامات آمریکایی در کوبا منصوب کرد. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در این بیانیه آمده است: وزارت امور خارجه آمریکا پاملا اسپراتلن را به عنوان "مشاور ارشد […]

سیاسی/ بین الملل 604c5c109f8ef_604c5c109f8f5 وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، دولت واشنگتن "پاملا اسپراتلن" را برای رهبری نیروی ضربت، موظف به رسیدگی به حملات صوتی ادعا شده علیه مقامات آمریکایی در کوبا منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در این بیانیه آمده است: وزارت امور خارجه آمریکا پاملا اسپراتلن را به عنوان "مشاور ارشد نیروی ضربت پاسخگویی به حوادث سلامت" منصوب کرد که مستقیما به رهبری ارشد وزارت امور خارجه گزارش می‌دهد.

دیپلمات‌های آمریکایی در کوبا در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ میلادی از یک سری مشکلات سلامت رنج بردند که جمعا به عنوان "سندروم هاوانا" توصیف شدند. در سال ۲۰۱۸ میلادی علائم مشابهی نیز در بین دیپلمات‌های آمریکایی در چین گزارش شد. قربانیان این حملات مفروض، صداهای عجیبی را می‌شنیدند که بعضی از آنها به عنوان لرزش یا فشار تشخیص داده شدند. برخی از این دیپلمات‌ها مشکلات سلامتی بلند مدتی را تجربه کردند. وزارت امور خارجه آمریکا گمان می‌کرد این دیپلمات‌ها احتمالا هدف حملات صوتی ناشناسی قرار گرفته‌اند با این حال به هیچ نتیجه‌گیری قطعی درخصوص علت دقیق این سندروم دست نیافت.

وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه این بیانیه گفت: این نیروی ضربت در سال ۲۰۱۸ میلادی تشکیل شد و به عنوان نهاد هماهنگ‌کننده برای واکنش دولت واشنگتن به این رویدادها خدمت می‌کند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در این بیانیه گفت: انتصاب اسپراتلن به ما کمک خواهد کرد تا در رسیدگی به این مساله در هر کجا که پرسنل وزارت امور خارجه و خانواده‌هایشان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، گام‌های مشخص و قاطعی برداریم. پاملا اسپراتلن تلاش‌های هماهنگی ما بین جامعه اداری را ساده و موثر می‌کند و بر تعهد ما نسبت به اینکه افرادی که تحت تاثیر این حملات قرار گرفته‌اند مراقبت‌ها و درمان لازم را دریافت می‌کنند، تاکید خواهد کرد.

پاملا اسپراتلن پیش‌تر به عنوان یکی از مشاوران ارشد دفتر بازرس کل در وزارت امورخارجه آمریکا خدمت کرده بود. وی سفیر آمریکا در ازبکستان و قرقیزستان و همچنین معاون سفیر آمریکا در قزاقستان بود.

.
.
منبع : خبرفوری