سیاسی/ بین الملل عضو مجلس دومای روسیه به دلیل تحقیقات جنایی انگلیس علیه همسر رئیس جمهوری سوریه، به شدت از مقامات لندن انتقاد کرد. به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، دیمیتری سابلین، هماهنگ‌کننده تیم روابط با سوریه در مجلس دوما (پارلمان روسیه) در سخنانی در واکنش به تحقیقات جنایی انگلیس علیه اسما اسد، همسر بشار […]

سیاسی/ بین الملل 604effa2025c4_604effa2025c7 عضو مجلس دومای روسیه به دلیل تحقیقات جنایی انگلیس علیه همسر رئیس جمهوری سوریه، به شدت از مقامات لندن انتقاد کرد.

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، دیمیتری سابلین، هماهنگ‌کننده تیم روابط با سوریه در مجلس دوما (پارلمان روسیه) در سخنانی در واکنش به تحقیقات جنایی انگلیس علیه اسما اسد، همسر بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه اظهار کرد: همزمان با ورود درگیری‌های مسلحانه سوریه به یازدهمین سال خود، مقامات انگلیس دریافتند که همسر رئیس جمهوری سوریه در طبقه حاکم در این کشور نفوذ دارد و از ملت سوریه در نبردشان برای دفاع از میهنشان حمایت می‌کند و به همین دلیل تحقیقات درباره او را آغاز کردند.

وی افزود: صحبت درباره اخلاق همکاران غربی ما بی‌فایده است و کاملاً واضح و روشن است که هدف از این اقدام، فشار روانی بر رهبری سوریه پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال جاری میلادی است.

سابلین گفت: در آغاز درگیری‌ها در سوریه، رسانه‌های غربی بارها اخبار دروغی درباره فرار بانوی اول سوریه از این کشور منتشر کردند اما زمانی که مشخص شد وی به این مسائل توجهی نمی‌کند، تحریم‌های شخصی علیه او اعمال شد و اکنون تحقیقات جنایی علیه او آغاز شده است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش تلاش اسما اسد را در جریان جنگ و حمایت او از مجروحان و خانواده‌های قربانیان ستود.

سابلین در ادامه اسما اسد را "زنی باوقار و شجاع" توصیف کرد.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که یک شرکت حقوقی در پایتخت انگلیس اعلام کرد از اسما اسد، همسر رئیس جمهور سوریه شکایت کرده و این شکایت ممکن است منجر به لغو شهروندی انگلیس اسما اسد شود.

این شرکت تحت عنوان گروه "گوئرنیکا ۳۷" اعلام داشت، اتاقهای عدالت بین‌المللی این گروه اسناد محرمانه‌ای را نزد واحد جرایم جنگی فرماندهی پلیس متروپولیتن لندن ثبت کرده تا تحقیقاتی علیه اسما اسد با تابعیت دوگانه انگلیسی-سوری از بابت اتهام "تحریک و تشویق به ارتکاب اقدامات تروریستی در جمهوری عربی سوریه" صورت گیرد.

.
.
منبع : خبرفوری