سیاسی/ بین الملل نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین از سیاسی‌کاری در تهیه واکسن‌های کرونا انتقاد کرده و آن را دزدی دریایی خواند. به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در آغاز نشست هفتگی دولتش در شهر رام‌الله اظهار کرد: مشکل نرسیدن واکسن‌های کرونا به فلسطین نه در تامین منابع […]

سیاسی/ بین الملل 604f5335478d1_604f5335478d5 نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین از سیاسی‌کاری در تهیه واکسن‌های کرونا انتقاد کرده و آن را دزدی دریایی خواند.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در آغاز نشست هفتگی دولتش در شهر رام‌الله اظهار کرد: مشکل نرسیدن واکسن‌های کرونا به فلسطین نه در تامین منابع مالی آن بلکه در پایبندی شرکت‌ها به تعهداتشان است.

اشتیه در ادامه گفت: دزدی در مورد واکسن‌ها و سیاسی‌کاری در تهیه آنها وجود داشته و در حالی که درخواست بزرگی برای آن وجود دارد، عرضه محدود است، با این وجود تمامی کانال‌های دیپلماتیک، سیاسی، بین‌المللی و پزشکی‌مان و نیز روابطمان با جهان و دوستانمان را فعال کردیم.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: در رایزنی‌ها برای دریافت واکسن کرونا چه آن بخشی که در قالب کمک از سازمان جهانی به دست ما خواهد رسید و چه آنهایی که به شرکت‌های تولید کننده چند ملیتی پول واکسن‌ها را پرداخت کردیم، پیشرفت بزرگی حاصل شد.

او ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه این تلاش‌ها به زودی به ورود اولین محموله واکسن‌ها منجر شوند، گفت: امکان آغاز طرحی ملی برای ایجاد مصونیت اجتماعی وجود خواهد داشت و این طرح برای ایجاد یک محیط امن در برابر کرونا از افراد دارای اولویت برای واکسیناسیون آغاز می‌شود.

کمال الشخره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در گفت‌وگویی رادیویی اعلام کرد: تعداد واقعی مبتلایان به کرونا دو برابر آمار ثبت شده است.

الشخره افزود: اراضی فلسطین شاهد شیوع گسترده و رو به فزونی ویروس هستند و نسبت تست‌های مثبت در دو هفته اخیر با شیوع دو نوع انگلیسی و آفریقایی این ویروس به ۲۸ درصد رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین افزود: با اینکه نتایج تحقیقات جهانی میزان انتشار انواع جدید ویروس کرونا را ۷۰ درصد نشان می‌دهند اما سرعت شیوع این انواع جدید در فلسطین نزدیک به ۱۰۰ درصد است.

تاکنون در اراضی فلسطین بیش از ۲۳۵ هزار مورد ابتلا به کرونا ثبت شده که از این تعداد ۲۵۰۹ تن فوت شده‌اند و تنها ۱۲ هزار دوز واکسن وارد این مناطق شده است.

.
.
منبع : خبرفوری