سیاسی/ بین الملل وزارت خارجه آمریکا بدون آنکه اشاره‌ای به تجاوزات ائتلاف عربی تحت امر عربستان به مردم یمن داشته باشد، تمامی حملات راکتی و پهپادی نیروهای جنبش انصارالله یمن به عربستان را به شدت محکوم کرد. به گزارش سایت الحره، جالینا پورتر، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن محکومیت شدید تمامی حملات راکتی و […]

سیاسی/ بین الملل 60508332d978b_60508332d978e وزارت خارجه آمریکا بدون آنکه اشاره‌ای به تجاوزات ائتلاف عربی تحت امر عربستان به مردم یمن داشته باشد، تمامی حملات راکتی و پهپادی نیروهای جنبش انصارالله یمن به عربستان را به شدت محکوم کرد.

به گزارش سایت الحره، جالینا پورتر، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن محکومیت شدید تمامی حملات راکتی و پهپادی نیروهای وابسته به جنبش انصارالله یمن علیه عربستان، اظهار کرد: این حملات غیر قابل پذیرش و خطرناک بوده و جان غیرنظامیان را به خطر می‌اندازد.

پورتر در ادامه گفت: آمریکا عمیقا از افزایش این حملات نگران است.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه از همه طرف‌ها خواست به صورت جدی به آتش‌بس، شرکت در مذاکرات با نظارت سازمان ملل و همکاری با تیموتی لیندرکینگ، فرستاده آمریکا به یمن پایبند باشند.

او تاکید کرد که زمان آن رسیده که انصارالله به میز مذاکرات بیایند و به صلح و دیپلماسی در منطقه پایبند باشند. حملات انصارالله به عربستان اقداماتی نیست که از گروهی سر بزند که می‌گویند خواهان صلح هستند.

پورتر افزود که آمریکا طرح مستحکمی برای برقراری آتش‌بس در سراسر یمن دارد که شامل عناصری است که به شرایط انسانی رسیدگی می‌کند و این طرح چند روزی است که در اختیار رهبری انصارالله قرار دارد.

این مسؤول وزارت خارجه آمریکا در پایان نیز بار دیگر از نیروهای انصارالله خواست از این زمان استفاده کرده و برای تحقق دیپلماسی به میز مذاکرات بیایند.

.
.
منبع : خبرفوری