سیاسی/ بین الملل نیروی دریایی چین در بحبوحه تهدیدهای آمریکا و سفر وزیر دفاع این کشور به منطقه، یک رزمایش بزرگ را با حضور انواع مختلف کشتی‌های جنگی و جنگنده‌ها در سه منطقه بزرگ دریایی برگزار کرد. خبرگزاری «اسپوتنیک» سه شنبه به نقل از تلویزیون دولتی چین گزارش داد فرماندهی بخش شمالی، شرقی و جنوبی […]

سیاسی/ بین الملل 605112e82da6f_605112e82da76 نیروی دریایی چین در بحبوحه تهدیدهای آمریکا و سفر وزیر دفاع این کشور به منطقه، یک رزمایش بزرگ را با حضور انواع مختلف کشتی‌های جنگی و جنگنده‌ها در سه منطقه بزرگ دریایی برگزار کرد.

خبرگزاری «اسپوتنیک» سه شنبه به نقل از تلویزیون دولتی چین گزارش داد فرماندهی بخش شمالی، شرقی و جنوبی چین در دریای زرد، دریای چین شرقی و دریای چین جنوبی تمرین‌های رزمی را برگزار کردند.

در دریای زرد،علاوه بر رزمناوهای مختلف چین یگان‌های پدافند هوایی این کشورو در دریای چین شرقی انواع ناوشکن‌ها و زیر دریایی‌ها و جنگنده‌های چین تمرین‌های رزمی مشترک را اجرا کردند. در دریای چین جنوبی نیز نیروی دریایی چین انواع مختلف تمرین جستجو و نجات در حالت اضطراری را انجام داد.

این رزمایش فشرده نیروی دریایی چین درحالی انجام شد که «لوید آستین» وزیر دفاع ایالات متحده روز شنبه گفت که به منظور تقویت همکاری نظامی با متحدان آمریکا و تقویت بازدارندگی چین به منطقه سفر می‌کند.

وزیر دفاع آمریکا که به همراه «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور در ژاپن به سر می‌برند روز سه شنبه بعد از دیدار با وزرای دفاع و خارجه ژاپن گفت، چین از مشغله‌های دولت قبلی آمریکا در غرب آسیا استفاده کرد و متحدان ما را در منطقه شرق آسیا تهدید کرده است.

چندی قبل یک مقام نظامی ارشد سابق چین از سناریوهای مختلف این کشور برای پاسخگویی به حملات آمریکا علیه چین خبر داد. «وانگ ژیانگسویی» مقام ارشد نظامی سابق چین و استاد کنونی دانشگاه «بیهانگ» در پکن در این زمینه گفت، چین دو دهه برای ساختن استحکامات دفاعی لازم برای زرادخانه ای اتمی خود در دریا و زمین وقت گذاشته تا اطمینان حاصل شود که می‌تواند یک حمله اتمی و موارد دیگر را دفع کند.

چندی قبل نیز وبگاه «بیزینس اینسایدر» نوشت که ارتش چین در ماه آگوست (شهریور) دو موشک «دانگ فنگ ۲۶» و «دانگ فنگ ۲۱» را از«جزایر پاراسل» در دریای چین جنوبی با موفقیت به سمت اهداف از پیش تعیین شده که چند هزار کیلومتر دورتر قرار داشتند، با موفقیت شلیک کرد.

.
.
منبع : خبرفوری