وزیر امور خارجه آمریکا دوشنبه شب با نخست وزیر سودان در مورد مسائلی مختلفی از جمله بحران سد النهضه (رنسانس) با اتیوپی و مساله تشدید نظامی بین دو طرف گفتگو و بر لزوم کاهش تنش‌ها تأکید کرد. به گزارش روسیا الیوم، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور […]

606bcead414ac_606bcead414af وزیر امور خارجه آمریکا دوشنبه شب با نخست وزیر سودان در مورد مسائلی مختلفی از جمله بحران سد النهضه (رنسانس) با اتیوپی و مساله تشدید نظامی بین دو طرف گفتگو و بر لزوم کاهش تنش‌ها تأکید کرد.

به گزارش روسیا الیوم، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور دوشنبه تماس تلفنی با عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان برقرار کرد.

در این بیانیه آمده که دو طرف در مورد مذاکرات مربوط به سد النهضه و همچنین لزوم کاهش تنش مرزی میان سودان و اتیوپی گفتگو کردند.

بر اساس این بیانیه، بلینکن از اعلامیه‌ای که اخیراً با جنبش آزادیبخش خلق شمال سودان امضا شده استقبال و بر اهمیت حمایت از غیرنظامیان در سراسر سودان تأکید کرد.

دو طرف همچنین در مورد حمایت ایالات متحده از تلاش‌های دولت انتقالی سودان برای ادامه روند سازش، حل مشکلات منطقه‌ای و اقتصادی و پیشبرد اصلاحات سیاسی گفتگو کردند.