دادستان کل کشور گفت: صیانت از حقوق عامه، نظارت بر زندانها و زندانیان و جلوگیری از بازداشت های غیرضروری از مهمترین مسائلی است که باید به آنها در قوه قضائیه توجه ویژه شود. حجت الاسلام منتظری در مراسم تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب اراک که به صورت ارتباط تصویری برگزار شد گفت: صیانت […]

606d801e38ffb_2021-04-07_14-19 دادستان کل کشور گفت: صیانت از حقوق عامه، نظارت بر زندانها و زندانیان و جلوگیری از بازداشت های غیرضروری از مهمترین مسائلی است که باید به آنها در قوه قضائیه توجه ویژه شود.

حجت الاسلام منتظری در مراسم تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب اراک که به صورت ارتباط تصویری برگزار شد گفت: صیانت از حقوق عامه ، نظارت بر زندانها و زندانیان ، جلوگیری از بازداشت های غیرضروری با شرایط موجود بدلیل شیوع کرونا، تلاش برای ایجاد صلح و سازش در بین دعاوی ، تلاش برای بازاجتماعی شدن زندانیان و تامین امنیت جامعه از مهمترین مسائلی است که باید به آنها در قوه قضائیه توجه ویژه شود.

استاندار مرکزی هم در این مراسم گفت: استان مرکزی در سال های اخیر شاهد موفقیت های بسیاری در زمینه مختلف بوده است که این موفیقت های مرهون حضور قضات باتجربه، به روزرسانی پرونده ها و در نتیجه قوه قضائیه شده است.

اقازاده افزود: استان مرکزی در سال گذشته که یکی از سال های سخت به دلیل شیوع کرونا و تحریم ها بوده توانسته پایین ترین نرخ تورم و همچنین در اسفند ۹۹ پایین ترین نرخ بیکاری را در کشور به خود اختصاص دهد.

وی گفت: استان مرکزی در کنار صنعت در تولیدات کشاورزی هم فعال است و بیش از ۱۰۰ هزار نفر کشاورز و بیش از ۱۵۰ هزار نفر صنعتگر و کارگر در استان فعال هستند .

اقازاده گفت: باتوجه به شیوع کرونا و تحریم ها، سال گذشته استان مرکزی موفق به صادرات بیش از ۹۰۰ میلیون دلار صادرات غیرنفتی شده است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی هم در این مراسم گفت: استان مرکزی یکی از بزرگترین قطب های صنعتی بزرگ در کشور است که در کنار مرکزیت از لحاظ جغرافیا در کشور مشکلات زیادی دارد که سعی می شود با تعامل و هم افزایی در کنار دستگاه قضا و شورای تامین و صنعتگران این مشکلات رفع و در جهت تحقق شعار سال گام برداریم.

حجت الاسلام موسوی افزود: در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ براساس امارها ۱۷۳۴ درصد رشد مختومه داشته ایم به این صورت که در سال ۹۸، ۷۹۹ پرونده مختومه شده بود که این رقم درسال ۹۹ به ۱۴۶۹۵مورد پرونده رسیده است و این امر در شرایطی محقق شده است که هیچ نیرویی به دستگاه قضا اضافه نشده است.

در پایان این مراسم اقای ربیع ا… قربانی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب اراک معرفی و از خدمات قاسمی تقدیر شد.
عباس قاسمی هم بعنوان معاون قضایی سازمان قضایی نیروهای مسلح استان معرفی شد.