ند پرايس سخنگوى وزارت خارجه آمريكا گفت: ما آماده‌ایم گام‌هایی را برای بازگشت به پایبندی به توافق هسته‌ای برداریم، همچنین رفع تحريم هایی که مرتبط با برجام نیستند را نیز بررسى كنيم. وی که دقایقی قبل در واکنش به مذاکرات وین سخن گفت، افزود: گفت‌وگوها در وین دشوار خواهد بود و به دلایل مختلفی از […]

606e12fe36ff0_2021-04-08_00-45 ند پرايس سخنگوى وزارت خارجه آمريكا گفت: ما آماده‌ایم گام‌هایی را برای بازگشت به پایبندی به توافق هسته‌ای برداریم، همچنین رفع تحريم هایی که مرتبط با برجام نیستند را نیز بررسى كنيم.

وی که دقایقی قبل در واکنش به مذاکرات وین سخن گفت، افزود: گفت‌وگوها در وین دشوار خواهد بود و به دلایل مختلفی از جمله نبود اعتماد بین تهران و واشنگتن، شاهد چالش‌هایی خواهیم بود.

سخنگوی کاخ سفید خاطرنشان کرد: این نشانه خوبی است که حتی به صورت غیر مستقیم (با ایران) تعامل داریم.

وی با این حال گفتگوها با ایران را حرفه ای توصیف کرد.

همزمان، جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا در دوران دونالد ترامپ روز چهارشنبه در توییتی نوشت: لغزش طولانی به سوی تسلیم آغاز شده است. ایران و آمریکا گفت‌وگوها درخصوص احیای برجام که به طرز وحشتناکی در مجبور کردن ایران برای ترک همیشگی و غیرقابل بازگشت جاه‌طلبی‌های هسته‌ایش شکست خورده بود را آغاز کرده‌اند. یک توافق اصلاح شده تنها به هزینه ما برای ایران زمان می‌خرد.